Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„All Different-All Equal” – reuniunea din Polonia

Cinci țări în proiectul Comenius

„All Different-All Equal” – reuniunea din Polonia

A doua întâlnire în cadrul proiectului multilateral Comenius „All Different-All Equal” a avut loc î Polonia, în perioada 25 – 30 aprilie 2010.

Șase cadre didactice de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea (coord. prof. dr. Dorina Roman, dir. adj. prof. Adriana Meșter, prof. Adriana Luca, prof. Gabriela Pleșca, înv. Florica Păduraru și înv. Silvia Hadade) au participat la activitățile desfășurate împreună cu partenerii din Polonia, Lituania, Italia și Bulgaria, în vederea realizării principalului obiectiv al proiectului, acela de a lucra împreună pentru o mai bună cunoaștere a altor țări europene și altor culturi, pentru cunoașterea și respectarea diferențelor culturale, pentru găsirea de similarități și pentru educarea elevilor în spiritul toleranței.
Deoarece elevii din ciclul primar din România nu pot fi duși în străinătate în cadrul proiectului, ei au fost pregătiți și filmați în timpul activităților, iar filmările au fost prezentate în cadrul vizitelor de proiect. Tema celei de-a doua întâlniri a fost prezentarea istoriei orașului natal, dar și cântece și dansuri populare. Prezentarea orașului a fost realizată în echipă de înv. Silvia Hadade, prof. Șandor Traier și Dorina Roman. Elevii claselor a II-a A, I B, a III-a A și B, a IV-a B au interpretat cântece și dansuri populare, la pregătirea lor având o contribuție deosebită prof. Adriana Luca. Echipa din Oradea a dăruit colegilor din celelalte țări icoane pe sticlă realizate de către elevi, sub îndrumarea prof. Gabriela Pleșca, în cadrul Cercului de pictură desfășurat săptămânal.  Scopul reuniunii a fost acela de a face schimb de informații legate de modul în care fiecare școală derulează activitățile proiectului, de a face schimb de produse realizate de elevi, de a prezenta a doua temă a proiectului: „Legenda orașului natal” și cântece și dansuri populare specifice fiecărei țări partenere.
De asemenea, în timpul întâlnirii de lucru a coordonatorilor, a fost discutată  următoarea temă, „Jocuri populare”, ce urmează a fi prezentate în luna octombrie în România. A fost proiectat produsul final al proiectului, Calendarul 2011, cu sărbători specifice fiecărei țări partenere.
Programul reuniunii a fost foarte încărcat, gazdele reușind să îmbine perfect activitățile din cadrul proiectului, care s-au desfășurat în școală, cu alte activitați care au vizat o mai bună cunoaștere a regiunii, a tradițiilor și obiceiurilor locului. Am fost întâmpinați la intrarea în școală de elevi îmbrăcați în costume populare. Aceștia ne-au primit cu pâine și sare, obicei întâlnit și în România și deosebit de cel din Lituania, care întâmpină musafirii cu un fel special de brânză cu chimen. Am vizitat atât clasele primare (I-VI), cât și cele gimnaziale (VII-IX). Am fost încântați să vedem în multe locuri afișat logo-ul proiectului, realizat de colega noastră, înv. Eva Fekete. În cabinetul de informatică, pe o tablă SMART, ne-am semnat cu toții, în jurul acestui logo. Școala este deosebit de frumoasă, chiar dacă se află în zonă rurală. Aceasta a beneficiat, în timp, de mai multe proiecte cu finanțare europeană, precum Comenius și Socrates, dar și de proiecte transfrontaliere, desfășurate în colaborare cu școli din Cehia, țara vecină. Elevii din Polonia au prezentat cântece, dansuri populare poloneze, scenete. Pe scenă au urcat și cei opt elevi italieni prezenți în această mobilitate, cu dansuri populare și scenete specifice regiunii Lazio, Italia.
La recepția care a avut loc în sala de ședințe a primăriei, gazde au fost primarul, consilieri și politicieni locali. Ne-au fost prezentate istoria locală și proiectele lor de viitor. Au fost oferite cadouri, au fost realizate zeci de fotografii.
Într-o după-amiază am asistat la un spectacol de lupte medievale, susținut de un nobil polonez, care se străduiește să continue tradiția înaintașilor săi și care îi implică și pe soția și fiii lui, împreună cu care participă la turniruri și alte demonstrații în întreaga Polonie sau în alte țări. 
Una din zilele petrecute în Polonia a fost dedicată vizitării unor locuri cu mare încărcătură simbolică pentru poporul polonez: mănăstiri, catedrale, biserici, mina de sare de la Wieliczka și orașul Cracovia, cu vestitul său Castel Wawel și biserica în care a fost înmormântat, cu puțin timp în urmă, fostul președinte polonez. Pe toată durata reuniunii, ne-am bucurat de o deosebită atenție din partea gazdelor. Atmosfera a fost caldă, prietenoasă, propice unei colaborări eficiente, așa cum sperăm să fie cazul și în România, în octombrie, cu ocazia următoarei reuniuni. (Dorina Roman)

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:09:19 Ora standard a Europei de Est