Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Micii campioni”- în sala de sport, marii artiști - pe scenă

Vineri, la „Lucian Blaga” și Grădinița nr. 52

„Micii campioni”- în sala de sport, marii artiști - pe scenă

Prof. Maria Nan (directorul Grădiniței nr. 52 din Oradea) ne-a invitat, astăzi (vineri, 21 mai 2010), la evaluarea proiectului educațional național „Micii campioni”, aflat la ediția a II-a (proiect în care micii campioni de la 52 îi au drept parteneri pe micii campioni de la grădinițele nr.15 din Arad, nr.1 din Giurgiu, nr. 2 din Deva și G.P.P. din Ștei.

Evaluarea s-a făcut în două runde și în două locuri diferite: în sala de sport a Liceului Teoretic „Lucian Blaga” și pe scena amenajată în curtea Grădiniței nr. 52. La meciul demonstrativ de fotbal dintre selecționata de copii a clubului sportiv „Iris Team” (director, Varga Arpad) și „naționala” Grădiniței nr. 52 „a plouat” cu goluri (14 goluri). Mult mai tehnici și abili, cu nervii tari și mai stăpâni pe situație și minge, profesioniștii antrenorului Cristian Mureșan au învins cu 8 la 6. Pentru „Iris au înscris: Loren Ioviță (o dată), Iulian Gal și Rareș Secară (de două ori fiecare), iar Mihai Hanga (de trei ori), pentru Grădi 52, a marcat căpitanul „Ronaldo” (Mario Simuț), de șase ori.
Învingători sau învinși, cu toții câștigători, fotbaliștii au fost premiați de președintele C.J.A. Cornel Pantea. La final, directorul grădiniței (prof. Maria Nan) a mulțumit gazdelor (dlui director, prof. Ioan Hora) pentru amabilitate, antrenorului (Cristian Mureșan), arbitrului (Rareș Vidican) și președintelui C.J.A. (Cornel Pantea) pentru frumoasa întrecere.
Părăsind „stadionul”, părinții, educatoarele și invitații (directorii de grădinițe) s-au îndeptat spre scena de la „San Remo”, amenajată, și în acest an, în curtea Grădiniței nr. 52.
Regalul artistic al celor 350 de copii
Dacă artiștii de la grădinițele partenere de proiect din Arad, Ștei, Giurgiu și Deva au fost jurizați anterior, pe baza casetelor video trimise inițiatorilor și coordonatorilor de proiect, celelalte 21 de formații artistice înscrise în festival au evoluat astăzi pe scena de la „San Remo”, fiind jurizate de prof. Marioara Ile și Cristian Mureșan. Evoluțiile spectaculoase ale dansatorilor și gimnaștilor de la grădinițele nr. 30, Holcim Aleșd, G.P.P. Beiuș, nr. 44, 47, 16, 49, 2, 56, 46, 20, C.S.E.I.S., 41, 43, 36, 23, 35, 17, 27, 42 și 52 s-au constituit într-un regal artistic bine primit de părinți și de directorii grădinițelor. Din partea Inspectoratului Școlar a asistat la regalul copiilor prof. Rodica Turcaș - inspector școlar de management.
Juriul a situat toate cele 21 de formații pe prima treaptă a podiumului, iar patru dintre ele au obținut și câte un trofeu; e vorba de formațiile grădinițelor nr. 46, 41, 43 și 52. În tabăra partenerilor, premiile I au fost adjudecate de: Grădinița nr. 15 Arad (director - prof. Marinela Alecu; ed. Deiar Dina și Csaki Margareta, pentru dansul popular), Grădinița din Ștei (director – prof. Lucreția Cearnău; ed. Elena Tuduce și Eleonora Man, pentru dansul popular), Grădinița nr. 1 din Giurgiu (director – prof. Marioara Stanica; pentru dansul popular „Călușul”), Grădinița nr. 2 din Deva (director – prof. Viorica Burza; pentru dansul popular); premiile II: Grădinița nr. 15 din Arad (pentru dansul tematic, ed.Florina Miculiți), Grădinița nr. 2 din Deva (două premii II, pentru dansul țigănesc, ed. Ioana lupescu și pentru dansul cu umbreluțe și eșarfe, ed. Maria Podean).
Judecând manifestarea după reacția copiilor, părinților, educatoarelor și invitaților, putem concluziona că proiectul și-a îndeplinit scopul, iar evenimentul a fost o reușită. Felicitările le adresăm, deopotrivă, copiilor artiști și fotbaliști, instructorilor și îndrumătorilor, directorului, coordonatorului și echipei de proiect: prof. Maria Nan și Cristian Mureșan, Ioana Sala-Adriana Jurcan, Floricuța Toma-Ana Jurcan, Ileana Bicăzan-Maria Oșvat,Camelia Micu-Margareta Suciu, Orban Katalin-Marta Șora, Mihaela Ille-Adriana Săcădat, Geta Duluș-Ioana Mureșan, Ana Igna-Gabriela Popa, Bako Doina-Ioana Tărău, Kun Orșolya-Cuibuș Monika și prof. Vekony Tiberiu. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (196 de poze), accesați Galeria foto: „Micii campioni”- în sala de sport, marii artiști - pe scenă.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:52 Ora standard a Europei de Est