Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sărbătoarea Europei la C. T. „M. Viteazul” din Oradea

Unitate în diversitate europeană

Sărbătoarea Europei la C. T. „M. Viteazul” din Oradea

În contextul manifestărilor prilejuite de Ziua Europei, elevii și profesorii de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea au organizat o acțiune menită să familiarizeze tânăra generație cu ideea de uniune și integrare europeană.

Izvorâtă din necesitatea educării elevilor pentru a deveni membri de suflet ai Europei, manifestarea a urmărit să evidențieze „spiritul european”, atât în literatură, cât și în cultură, în general.
Activitățile au avut loc luni, 10 mai 2010, în sala festivă a liceului și au cuprins scurte prezentări ale istoriei și simbolurilor Uniunii Europene, urmate de incursiuni în literatura și cultura principalelor membre ale U. E., prezentate de elevi ai liceului, sub îndrumarea profesorilor organizatori, Simona Ardelean și Carmen Tripe.
Participanții, elevi ai liceului și cadre didactice, au urmărit în deschidere un film de prezentare a istoricului și simbolurilor U.E., prezentat de eleva Bercu Alina, sub îndrumarea prof. Marinela Filip. În continuare, eleva Tirla Cristina, sub îndrumarea profesoarei Simona Ardelean - director adjunct al colegiului, a prezentat un documentar despre civilizația franceză, iar elevele Dumea Simona și Popa Mirela, conduse de prof. Carmen Tripe, au prezentat pe scurt literatura Franței, prin scriitorii importanți și recitări din opera lui Ch. Baudelaire.
O altă civilizație supusă atenției a fost cea spaniolă, prin prezentările elevilor Pașca Elena și Tanca George, sub supravegherea prof. Rodica Tiutin, și a literaturii Spaniei prin prezentările elevelor Pop Eliza și Todea Ana-Maria, conduse de prof. Nicoleta Pop. În continuare, s-a prezentat Italia de către elevii Gherghel Alexandru, Torjoc Mădălina și Bercu Alina, consiliate de prof. Ramona Maghiar și Teodora Bârțan. Elevele Biriș Georgiana, Gabor Crina și Kiraly Imola, conduse de prof. Diana Popa și Doina Budău, au prezentat literaturile Angliei și Ungariei.
Manifestarea s-a încheiat cu discuții legate de necesitatea cunoașterii culturilor diferitelor țări membre pentru a conștientiza acea unitate în diversitate specifică Uniunii Europene, iar elevii s-au îmbogățit sufletește cu imagini ale geografiei, arhitecturii și culturii unor țări, cu poezia și muzica acestora, care, astfel au devenit mai apropiate lor. (Carmen Tripe)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sărbătoarea Europei la C. T. „M. Viteazul” din Oradea.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:58:49 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...