Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Grădiniței „Lotus” din Oradea

La împlinirea a 28 de ani de existență

Ziua Grădiniței „Lotus” din Oradea

Vineri, 14 mai 2010, la Grădinița nr. 56 – „Lotus” din Oradea, a fost sărbătoare – Ziua grădiniței.

La împlinirea celor 28 de ani de existență a unității de învățământ, copiii, cadrele didactice și părinții au sărbătorit evenimentul, în stradă, pe platoul din fața grădiniței, printr-un regal artistic, la realizarea căruia și-au dat concursul sute de artiști și invitați.
Un regal, cu sute de artiști
Grădinița „Lotus” din Oradea (împreună cu structura sa, Grădinița nr. 2) are înscriși 230 de copii, cuprinși în 10 grupe, din care două la secția maghiară și trei cu program prelungit.
De Ziua grădiniței, cei peste două sute de copii au fost prezenți pe scenă, într-un fel sau altul, bucurând părinții, bunicii și frații, adunați pe platoul grădiniței într-un careu de „ași”.
Directorul unității de învățământ, prof. Lukacs Maria Dana, a salutat asistența și a mulțumit părinților, copiilor și dascălilor pentru buna colaborare, dând cuvântul artiștilor...
Serbarea a fost deschisă de grupa mămăruțelor, urmată de grupa mică, cea voinică, de ecologiștii – artiștii în costume din materiale reciclabile; grupa mare (Piticot) s-a prezentat cu „Cei trei purceluși”, în variantă inedită; grupele maghiare au ieșit cu călușeii și cu un dans maghiar; grupa Alegria s-a exprimat în engleză; grupa albinuțelor a prezentat un dans modern; după datina străbună, grupa mare a jucat în portul strămoșesc; invitații copiilor și dascălilor au fost „STELUÞE ce-au crescut/Și-au început a străluci/În a noastră grădiniță de copii”. Iulia Modog (care a crescut sub îndrumarea educatoarelor Lucia Golban și Doina Imre) a dansat, iar  Ioana Borodan (din grupa doamnei ed. Doina Imre), Denisa Matiș (ed. Doina Imre) și Dana Ionela Jurjuț (ed. Lucia Golban) au cântat și încântat...
La realizarea regalului artistic și-au dat concursul educatoarele: prof. Lucia Golban (care a fost și moderatorul, și regizorul manifestării), ed. Maria Hîrșu, prof. Lavinia Bondici, ed. Maria Calma, prof. Teodora Luncan și Delia Ardelean, inst. Meleg Iutka și Molnar Beata, prof. Florentina Blândul, ed. Doina Imre, prof. Loredana Mirițescu și Mariana Raita...
Arc peste... 28 de ani
La sfârșitul programului artistic, cadrele didactice actuale, dar și cele care au lucrat în răstimpul celor 28 de ani în Grădinița nr. 56 – „Lotus” s-au întâlnit în sala de grupă, în fața ecranului, să-și amintească de vremurile petrecute în această unitate de învățământ. Momentele imortalizate pe peliculă cu prilejul diferitelor evenimente, serbări, aniversări și reuniuni de proiecte internaționale, prezentate în power point, au declanșat reacții, însoțite de scurte comentarii, vorbe de suflet și zâmbete... Tortul și șampania au amplificat bucuria primei întâlniri a celor care au slujit unitatea de învățământ în cei 28 de ani de existență. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ziua Grădiniței „Lotus” din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:08 Ora standard a Europei de Est