Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Investește în oameni, să dai viață afacerii tale!”

Târgul locurilor de muncă pentru studenți și absolvenți

„Investește în oameni, să dai viață afacerii tale!”

Joi (13 mai 2010), la Universitatea din Oradea, a avut loc cea de-a III-a ediție a „Târgului locurilor de muncă pentru studenți și absolvenți”, organizat de Centrul de Servicii privind Cariera din cadrul Departamentului de Învățământ la Distanță al Universității din Oradea.

La această nouă ediție, partenerii centrului au fost, ca și la edițiile anterioare: Facultatea de Științe Economice, Federația Studenților „StudentPro”, Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Bihor, Camera de Comerț și Industrie Bihor și Consiliul local al Întreprinderilor Mici și Mijlocii Bihor. Desfășurată sub deviza „Investește în oameni, să dai viață afacerii tale”, manifestarea a dat posibilitate firmelor invitate să-și prezinte oferta de locuri de muncă, specifică absolvenților și studenților Universității orădene.
Potrivit declarației dnei Adriana Borza, psiholog în cadrul Centrului de Servicii privind Cariera, organizatorul principal al evenimentului, la târg și-au prezentat oferta 18 firme orădene sau care au reprezentanțe în Oradea și județul Bihor. Ofertanții s-au prezentat cu circa 230 de locuri de muncă (specifice) pentru studenți și absolvenții care au devenit masteranzi, cu sau fără experiență, precum și absolvenții care figurează în baza de date a centrului). Cele mai multe oferte au vizat domenii precum: management, inginerie, tehnologie IT, resurse umane, contabilitate, achiziții, farmacie și consultanță în asigurări.
În cadrul standului, reprezentanții firmelor și-au prezentat și promovat oferta, realizând și primele interviuri cu candidații, care și-au prezentat CV-ul și pretențiile.
În acest mod direct de adresare, fiecare a aflat care sunt așteptările și pretențiile celuilalt.  În cele cinci ore de târg, cei interesați, dar și simplii vizitatori, au putut lua pulsul pieței, au făcut cunoștință cu angajatorii și au avut o oportunitate de a-și testa abilitățile...
„Considerăm că indiferent de rezultatele care se vor obține, manifestarea în sine a fost benefică tuturor, punând față în față angajatorul și studentul (absolventul), oferindu-le amândurora o șansă de a relaționa, de a cunoaște în mod direct cererea și oferta”, a conchis interlocutorul nostru, psiholog Adriana Borza. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Investește în oameni, să dai viață afacerii tale!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:48 Ora standard a Europei de Est