Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În vizită la Grădina zoologică din Oradea

De la Liceul Teologic Romano-Catolic „Szent Laszlo” din Oradea

În vizită la Grădina zoologică din Oradea

Săptămâna trecută, prof. de biologie Daniela Ghiuro (de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea) s-a întâlnit cu elevii a patru clase din ciclul primar de la Liceul Teologic Romano-Catolic „Szent Laszlo” din Oradea.

Doamna profesor le-a vorbit elevilor din clasele a III-a A și B (conduși de inst. Dari Melinda și înv. Zsigo Maria) și a IV-a A și B (conduși de inst.Kiss Csilla și prof. Szallos Ildiko) despre animalele sălbatice, în general, insistând asupra celor aflate în captivitate, la grădina zoologică și mai cu seamă despre animalele sălbatice folosite în spectacolele de circ, care au parte de o tratație de-a dreptul revoltătoare (fiind tranchilizate). 
În stilu-i caracteristic, Daniela a reușit să-i sensibilizeze povestindu-le cum a crescut ea, acasă, pui de leu și de căprioară. La final, doamna profesor a revenit la animalele de la grădina zoologică din municipiul nostru, oprindu-se asupra comportamentului pe care trebuie să-l aibă cei care vizitează grădina zoologică.
„După pauză, pur și simplu am rămas mută când m-am trezit că elevii mi-au adus peste 25 de cornuri și vreo 10 pahare cu lapte... spunându-mi că doresc să le dăruiască animalelor de la grădina zoologică din orașul nostru, dar că într-o zi, nu prea îndepărtată, și ei doresc să viziteze grădina”, ne-a mărturisit prof. Daniela Ghiuro.
De la vorbe la fapte
Zis și făcut. Marți (11 mai 2010), elevii au pus la cale vizitarea grădinii zoologice, având acordul conducerii liceului (director, prof. Zalder Eva, și dumneaei o iubitoare de animale).
Astfel, circa 50 de elevi din clasa a III-a B și a IV-a A (conduși de înv. Zsigo Maria și inst. Kiss Csilla) au pornit într-o plimbare pe jos la Grădina zoologică.
„Au adus și multe jucării de plus pe care le-au donat pentru maimuțelele din zoo, precum și fructe, legume, pâine, cornuri, zahăr cubic... pe care le-au dat animalelor sub îndrumarea mea, în special erbivorelor (ponei, cai, cele trei lame, grupul de ovine cu ieduți și miei albi), iar pentru cei trei urși aveau cartofi, mere și morcovi. Au admirat animalele și au povestit diferite curiozități pe care le știau vizitând și celelalte animale din grădină (lei, tigri, lupi, fazani argintii și aurii, păuni, porumbei, papagali, iepurași, vulpi argintii, dihori albi, porcul spinos cele două căprioare -Bimbica și Sandica, pe care le-am avut în grijă acasă, aproximativ opt luni).
Din banii de buzunar, copiii au făcut o donație pentru fundația „S.O.S. Zoo”.
Pentru marțea viitoare (18 mai), și-au anunțat vizita și celelalte două clase (a III-a A și a IV-a B)”, ne-a mai spus prof. Daniela Ghiuro. (Ov. D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:31:18 Ora standard a Europei de Est