Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Împreună în Europa”

Vineri - concurs, luni – program artistic

„Împreună în Europa”

Luni (10 mai 2010), au fost împreună în Orășelul copiilor din Oradea, pentru a colinda Europa, a o cânta și încânta, copii din 11 grădinițe orădene (grădinițele nr. 43 și 12, 52, 45, 35, 23, 30, 50, 27, 56 și 54 și două școli (Școala cu clasele I-VIII din Sântandrei și Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” din Oradea), în cadrul unui spectacol dedicat Zilei Europei, intitulat „Împreună în Europa”.

Frumosul program artistic s-a vrut un „corolar” al suitei de manifestări înscrise în cadrul unui proiect educațional național inițiat și coordonat de Grădinița nr. 43 din Oradea (și structura acesteia – Grădinița nr. 12).
Înscrisă în calendarul activităților educaționale al M.E.C.T.S., pe 2010, manifestarea și-a găsit urgent adepți, parteneri, atât pe plan local (I.S.J. Bihor, Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” și Primăria Oradea, grădinițele nr. 50, 35 și 56), cât și în județ (grădinițele din Tinăud și Sălard), dar și în țară (în județele Alba, Cluj, Timiș, Bacău, Convasna, Neamț, Harghita și municipiul București). Cum a venit primăvara, au și sosit noi „păsări călătoare” (încă 20 de grădinițe din Oradea, școala „G. Coșbuc”, liceul german și școala din Sîntandrei), după cum aveam să aflăm de la coordonatorul principal de proiect, prof. Rodica Ciocan, directorul Grădiniței nr. 43.
Proiectul cuprinde o seamă de activități interesante: povestea „Micuța stea, la plimbare prin Europa”, harta Europei, „Și noi avem drepturi, Toate acestea sunt ale noastre (monumente, muzee, obiective culturale...), evaluarea proiectului: prin concurs de creație, expoziție, concurs de cunoștințe – desfășurat vineri, 7 mai, în Orășelul copiilor, cu participarea reprezentanților a 20 de grădinițe, iar luni – program artistic.
Steluțele Europei pe scenă
În deschiderea programului, cele 27 de steluțe ale Grădiniței nr. 43 (și 12) au făcut show în prezentarea lor „academică” originală, nemaipomenită... La fel de frumoși, spontani și creativi s-au dovedit a fi și ceilalți copii-artiști, de la grădinițele 52 (o excursie în Europa), 12 (cântec în limba maghiară), 45 (cântece în limba germană), 35 (grup vocal – cântecele copilăriei), 23 (cântece în franceză și germană), 30 (dans popular românesc), 12 (dans popular maghiar), 43 (dans de societate), 50 (dans scoțian), 27 (dans popular), 56 (obiceiul „Lioara”), 54 (suită de dansuri, specifice diferitelor țări ale Europei), Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” (cântecul prieteniei, dans modern...), iar în final, artiștii liceului german au interpretat, alături de membrii corului școlii din Sântandrei (dirijat de prof. Claudia Morar), Imn Pământului (un imn compus de prof. Claudia Morar, pe versurile scrise de prof. Andrada Mezea); imnul a fost o premieră oferită publicului orădean de Ziua Europei.
Felicitări organizatorilor (echipa de proiect: prof. Rodica Ciocan, Ioana Klein, Lenuța Crăciun, Violina Petruș), instructorilor de formații, cadre didactice de la grădinițele și școlile partenere, frumoasei prezentatoare (Ramona Hus), precum și dnei înv. Emilia Huza, prof. Claudia Morar și Andrada Mezea, pentru superbul imn!
Imn Pământului
1.„Scufundată între stele, într-un infinit,/ E Planeta mea Albastră, mult de prețuit/ E frumoasă între toate,/ Parcă apele-s pictate.
 2.Noaptea, Luna mi-o aduce/ Ca să vină să mă culce,/ Câtă grijă are ea,/ Ea, Albastra mea.
  3.Ea cutremură-năuntru, îmi zice că o doare./ Ce miracole pot face, eu un oarecare?/ Fără voi nu pot nimic,/ Nu am mâini, nu am picioare.
 4.Dar noi oamenii ce facem?/ O zdrobim,o vătămăm?/ Poate mâine să ne-alunge/ De la al său țărm.
Refren:
E unică în Univers,/ E Paradisul nostru,/ Cum să nu mai încercăm,/ Să îngrijim Pământul nostru.
Mulțumim, Andrada! Mulțumim, Claudia! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Împreună în Europa”.

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:10:22 Ora standard a Europei de Est