Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Salvați Pământul, planeta vieții!”

La Grupul Școlar Industrial din Popești

,,Salvați Pământul, planeta vieții!”

Sărbătoarea celei de-a 40-a aniversări a Pământului a fost precedată, la Grupul Școlar Industrial din Popești, de activități practice, de colectare selectivă a deșeurilor recuperabile, activități de ecologizare a școlii și împrejurimilor acesteia și de acțiuni de amenajare a parcului școlii.

Ziua mondială a Pământului a fost marcată printr-o activitate festivă la care au participat elevii și dascălii lor.
Prima parte a programului a constat într-o activitate informațională prin care elevii au fost conștientizați asupra faptului că Pământul este adevărata locuință a omului, oferindu-i acestuia cu generozitate cele necesare vieții: apă, hrană, plante, animale, frumusețe... Pământul este singura planetă cu viață, mediul de pe Terra este un unicat, armonizând elementele specifice vieții cum nu se mai întâmplă nicăieri în Sistemul solar.
Elevii au fost informați și despre problemele cu care se confruntă planeta noastră, despre consecințele negative ale poluării, defrișării pădurilor, exploatării necontrolate a resurselor Terrei. Ei au fost îndrumați să învețe să trăiască într-un mediu curat pentru a păstra sănătatea și viața pe Pământ.
După un scurt istoric al sărbătoririi Zilei Pământului au fost vizionate momente artistice cu simbolistică ecologică  închinate Pământului, la ceas aniversar. Astfel, elevii clasei a X-a A, pregătiți de prof. Anca Chira, au prezentat piesa de teatru ,, Decizia vă aparține!”, iar elevii clasei a III-a, pregătiți de învățătoarea lor, Bigas Veronica, au susținut un colaj de poezii, cântece și sceneta ,,Salvați Pământul, planeta vieții!” Elevii clasei a IV-a A, pregătiți de dna învățătoare Dorina Bejan, au încheiat programul artistic cu un moment dedicat pădurii, aurul verde al planetei.
Atmosfera elogiativă la adresa Pământului a fost amplificată printr-un panou cuprinzând ilustrații și date informative despre Planeta albastră, desene, afișe, fluturași și pliante cu mesaje ecologice. Cu deosebită plăcere, elevii ,,echipei verzi” din învățământul primar au realizat un ,,Document de salvare a Pământului” prin imprimarea pe un panou a urmelor propriilor palme. De asemenea, s-a inaugurat un tabel Eco-școlarii în care elevii vor semna exprimându-și dorința de a deveni Eco și de a proteja mediul pentru o viață mai sănătoasă.
Considerăm că activitatea a fost un „cadou” oferit Pământului, de ziua sa, care l-a făcut să zâmbească și să spere că va fi ocrotit de locuitorii săi și va trăi veșnic curat și viguros. (Veronica B.)

Trimite email
luni, 25 noiembrie 2024, 13:29:32 Ora standard a Europei de Est