Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lecția trebuie să fie tonică și să transmită bucurie!

Prof. Szatmari Dorina (impresii din America)

Lecția trebuie să fie tonică și să transmită bucurie!

Dna profesoară Szatmari Dorina (pofesor de matematică la Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir” din Oradea, județul Bihor) a avut șansa unică de a participa cu bursă, în două veri, consecutiv, la programul Space Academy for Educators, Huntsville, Alabama, USA.
Cu o dublă experiență (de începător, și avansat), dna profesoară găsește potrivit să ne împărtășească impresii din cea de-a doua rundă americană, comparând-o cu prima (cea din vara lui 2006).

Blaise Pascal spunea: "Obiectul matematicii este atât de serios încât este util să nu pierdem ocazia de a-l face puțin mai distractiv".
Lucru pe care profesorii din SUA îl și fac. Asta nu reduce cu nimic seriozitatea activității. Doar că o face mai plăcută, relaxantă, și mai eficientă. Fiecare activitate începe cu îndemnul "Bucurați-vă de ceea ce veți învăța azi", și se termină cu "Sper că v-ați distrat" , "Ne bucurăm că am lucrat împreună" sau expresii de genul acesta:
Le voi aplica! Sunt convinsă de eficiența lor! Voi zâmbi mai mult! Lecția trebuie să fie tonică și să transmită bucurie! Bucuria de a trăi, de a cunoaște, de a comunica unii cu alții!
Pe lângă activitățile de anul trecut, am făcut multe activități noi: scufundări, cățărări și aruncări de la înălțime pe frânghie, roluri noi în misiuni spațiale, simulări de zbor pe simulatoare pe care sunt testați piloții, centrifugare la de trei ori accelerația gravitațională pe pământ, cursuri interesante – ex-medicina în spațiu, botanica în spațiu, fiecare dintre ele având obligatoriu și parte practică, multe ore de robotică și altele.
Față de anul trecut, organizatorii ne-au dat ocazia să cunoaștem și câte ceva din ceea ce înseamnă SUA cu adevărat, dincolo de campus. Excursia în Florida la Space Kenedy, patru zile, din care două au fost pe drum cu autocarul - un prilej de a vedea mai mult- este de departe cea mai mare surpriză oferită "avansaților". Dacă "Atlantis" ar fi revenit la timp, am fi avut onoarea să fim martori oculari la acest eveniment. Așa am prins evenimentul doar la televizor, in Space Camp în Huntsville. Foarte aproape de Space Kenedy este un parc de distracții "Disney" unde am savurat din stilul de distracție tipic american. Alte "surprize" au fost: o vizită la distileria veche "Jack Daniels", care a coincis cu sărbătoarea orășelului unde este distileria, urmată, în aceeași zi, de o întâlnire cu un celebru scriitor american -Homer Hickam - după ale cărui romane s-au scris scenarii de filme ce incită la cunoașterea spațiului, cel mai cunoscut fiind "Rocket boy"; am mai avut întâlniri deosebit de interesante cu astronauți, o vizită la Planetariu, dar, să știți că fiecare zi - chiar dacă era foarte încărcată - de la ora 7,30, uneori până la 22,30 - a avut farmecul său deosebit.
prof. Szatmari Dorina
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Lecția trebuie să fie tonică și să transmită bucurie!).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:25 Ora standard a Europei de Est