Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Generația integrării europene – valori românești, valori europene”

9 Mai – Ziua Europei

„Generația integrării europene – valori românești, valori europene”

La Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea, manifestările dedicate Zilei Europei au fost organizate de profesorii de istorie, Ramona și Florin Iștoc.

Primul cuvânt, însă, l-a avut directorul liceului, dl prof. Constantin Buleandra, care a felicitat organizatorii și participanții care au umplut până la refuz holul bisericii „Emanuel”, adaptat după nevoi...
„Prin activitățile propuse, ne dorim să trezim interesul elevilor pentru cercetarea unor momente și personalități care au creat România Modernă. Personalitățile pe care elevii le descoperă pot fi un exemplu de moralitate, tenacitate, caracter și civism, demne de urmat.
Cetățeanul european nu poate și nu trebuie să-și uite elementele de identitate națională care îl definesc, îl particularizează și îmbogățesc familia  europeană. Totodată, el nu se poate integra într-o lume care treptat renunță la frontiere dacă nu-i cunoaște regulile și mecanismele de funcționare și nu le acceptă. Nu în ultimul rând, proiectul își propune să dezvolte relațiile interpersonale, să încurajeze munca în echipă, precum și folosirea calculatorului într-un mod instructiv-educativ, pentru realizarea pliantelor și descoperirii unor informații prin efort propriu”, ne-a declarat prof. Ramona Iștoc.
Organizați în echipe, pe clase, fiecare echipă își avea standul său specific, reprezentând o țară europeană (Franța, Germania, Belgia, Olanda, Italia, Marea Britanie, Grecia, Spania, Austria și Ungaria), iar România era reprezentată de cinci zone: Ardealul, Muntenia și Oltenia, Moldova, Bucovina, Maramureș și Dobrogea. Fiecare echipă a ținut să se identifice cât mai mult cu țara respectivă prin felurile de mâncăruri pregătite și prezentate pe platou și farfurii, prin postere și pliante, planșe, desene, colaje și muzică, dar și printr-o vestimentație corespunzătoare.
În afara târgului de prezentare, au fost organizate concursuri (de prezentare a unor instituții europene, concurs de postere, cu tema „Europa este a noastră”, concursul „Festivalul popoarelor europene”), sceneta „Proclamarea Independenței României”, iar la final, în curtea liceului au fost lansate baloane cu heliu (conținând mesaje de prietenie adresate tinerilor Europei, de către elevii clasei a VI-a A).
Concursul „Festivalul popoarelor europene”
Secțiunea cultură europeană
 Premiul I – Spania (cls. a V-a A): Andreea Racolța, Alexandra Ardelean, Tiutin Cristina, Tărău Gabriela. Această echipă a mai primit un premiu special pentru costumația cea mai autentică
Premiul I (egalitate de puncte) – Grecia (cls. a VII-a B și V B): Cherecheș Denisa, Herman Denisa, Eghedi Delia, Lucuș Georgiana, Bica Paula, Mocan Noemi, Roman Andreea. Această echipă a mai primit două premii speciale: pentru cel mai creativ stand și pentru cele mai bune produse culinare
Premiul II – Italia (cls. a VII-a B și V B): Rebeca Racz, Denisa Toia, Popa Patricia, Neacșu Alexandra, Bulzan Raul. Și această echipă a primit un premiu special, pentru cea mai bună prezentare.
Premiul III - Ungaria (cls. a VI-a B și VII A): Șteț Diana, Kiss Bianca, Crețu Alexandra, Daniel Petruș
Mențiune - Franța (cls. a V-a A): Horea Deaconescu, Alexandru Cirap, Trifan Titus, Boldiș Darius
Câteva premii speciale: * pentru originalitatea poeziei (Olanda- cls. a VII a A) * pentru cele mai bune informații și imagini (Belgia, cls. a VIII a A) * pentru cea mai bună exprimare în limbă străină( Marea Britanie, cls. a VIII a A) * pentru costumație autentică (Austria, cls. a V-a A și B) * pentru produse culinare autentice (Germania, cls. a V-a A și B).
Secțiunea cultură românească
Premiul I (Ardeal, Muntenia, Oltenia)- cls. a VI-a B: Petrușan Damaris, Albu Adina, Lacatoș Bianca, Orășanu Denisa, Baciu Sergiu, Morar Maximilian; au primit și două premii speciale: pentru cea mai bună prezentare și pentru creativitatea standului
Premiul II (Maramureș) –cls. a VI-a B și VIII A: Cuciula Flavia, Tiutiu Miriam, Bondar Ștefana, Ovari Andreea, Corda Paula, Hăulică Mădălina, Zaharie-Butucel Ligia; două premii speciale: pentru cea mai bună exprimare în limbaj popular specific regiunii și pentru produse culinare autentice
Premiul III (Moldova) - cls. a V-a A: Hoșman Rafaela, Ghețe Rebeca, Groza Mădălina, Pușcaș Doroteea, Fazecaș Ruth, Orășanu Astrid; un premiu special pentru cea mai autentică costumație
Premiul III (egalitate de puncte) - Ardeal - cls. a V-a B: Pătcaș Adela, Bodog Ligia, Bodog Georgia; două premii speciale - pentru corectitudinea informațiilor și cele mai autentice produse culinare
Mențiune ( Moldova ) - cls. a VI-a B: Cărcăleanu Tabita, Oprea Debora, Șaitoș Petra, Lucaci Aronela, Șinca Vlad, Vede Ionatan.; două premii speciale - pentru creativitate și cea mai originală poezie. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Generația integrării europene – valori românești, valori europene”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:34 Ora standard a Europei de Est