Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sub semnul activităților tradiționale de succes, al proiectelor și concursurilor

„Ziua școlii”, la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”

Sub semnul activităților tradiționale de succes, al proiectelor și concursurilor

Vineri, 7 mai 2010, o zi fierbinte, plină de semnificații și abordări multiple în peisajul unei sărbători tradiționale îndrăgite de elevii și dascălii Liceului Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea... Dintru început, profesorul de istorie Ionel Cacuci ne invi

Dintru început, profesorul de istorie Ionel Cacuci ne invită în cabinetul de specialitate, unde elevii din a VII-a A erau pregătiți pentru derularea proiectului „Cetățeanul”. Elevii (Alina Perei, Florina Borza, Teodora Codreanu, Andrei Benea, Sergiu Vicaș, Antoniu Popa și Vlăduț Duca) așteptau să-și prezinte portofoliul pregătit pentru a aborda problema câinilor comunitari din Oradea. Potrivit obiceiului, în cabinet puteau fi admirate două dintre expozițiile cu tradiție: expoziția numismatică și cea de icoane și costume populare tradiționale din zona Beiușului. George Antoniu Marc, din a XI-a C, și-a adus colecția de monede și bancnote moștenită de la bunicul său „Uțu” din Alparea. Cealaltă expoziție ( de icoane și costume) a fost pusă la cale de prof. de desen Gabriela Pleșca. În laboratorul de chimie, dna Zorița Neagotă ne-a pregătit, contrar așteptărilor, nu experiențe și experimente, reacții chimice... de senzații tari, ci artă culinară..., de-ți lăsa gura apă!
Într-o sală de clasă care nu anunța nimic spectaculos, dna inginer Mariana Cosma pregătise expoziția de machete a claselor a V-a A și B, care s-au întrecut în a proiecta cele mai atractive machete de case și cabane de vacanță. Pe coridorul lung, cât un tren, preșcolarii de la Grădinița nr. 52 se îndreptau spre sala de clasă a partenerilor de proiect; copiii din grupa mică C (secția maghiară), însoțiți de educatoarea Katalin Orban și îngrijitoarea Florina Coroiu, aveau să se întâlnească din nou cu partenerii lor, elevii claselor a III-a C (înv. Rozalia Ambruș) și a II-a D (înv. Fekete Eva), în cadrul proiectului „Ce înseamnă să fii școlar”.
„Cunoaște-te pe tine însuți!”
Însoțiți de îngerul nostru păzitor, consilierul educativ - prof. Mihaela Șilinca, am ajuns și în cabinetul de psihologie, unde prof. Bianca Mada și Valeria Ban tocmai măsurau inteligența elevilor din X C; era vorba de o aplicație practică folosind testele de inteligență, în contextul temei propuse „Cunoaște-te pe tine însuți”. În cadrul cercului de lectură „Pentru minte, pentru suflet” (aflat la ediția a III-a), elevi talentați din clasele a XII-a C și a VIII-a A și-au prezentat cărțile preferate, avându-i ca spectatori pe colegii din a X-a B și a XII-a D, însoțiți de prof. Nicoleta Maghiar. Activitatea de cerc a fost coordonată de prof. Adriana Pădurean. Pe domnul director, prof. Ioan Hora, l-am surprins în preajma șahiștilor din a XI-a A, care au încins un regal, coordonat de profesorul-diriginte, dna Adriana Luca. Trei erau numele vehiculate la bursa de pariuri, Nelu, Vlad și Claudiu. Doamna profesor mergea pe mâna lui Nelu. În cabinetul de info, era mare meci mare (de fotbal). Toate monitoarele erau „încinse”. Se derula concursul FIFA Games (fotbal pe calculator), activitate incitantă, coordonată de prof. Florian Pop. În sala n. 4, se desfășura un concurs pe teme interdisciplinare (română, mate, bio, fizică și chimie), între trei echipaje din clasele a VII-a A și B, îndrumate de prof. Felicia Șchiop, Claudia Blaj și Cayetana Avram. Elevii din ciclul primar și partenerii lor de la Grădinița nr. 52 (director, prof. Maria Nan) sărbătoreau, cu înflăcărarea specifică vârstei, Ziua Europei. Fiind foarte mulți, câtă frunză și iarbă, elevii din trei clase (I A – înv. Florica Hora, II B – inst. Daniela Chereși, II C – inst. Carțiș Anca) și două grupe (grupa pregătitoare B, îndrumați de prof. Ioana Sala și grupa pregătitoare A, prof. Floricuța Toma), activitățile s-au derulat în două săli de clasă, pe ateliere de lucru, preșcolarii și școlarii acționând umăr la umăr în realizarea de stegulețe ale Uniunii Europene.
Manifestările, însă, au fost mult mai multe decât am putut noi cuprinde într-un raid de patruzeci de minute. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sub semnul activităților tradiționale de succes, al proiectelor și concursurilor.

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:31:04 Ora standard a Europei de Est