Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Oradea va fi „capitală” europeană pentru elevi și profesori din Anglia, Italia, Franța, Olanda și Grecia

Timp de patru zile

Oradea va fi „capitală” europeană pentru elevi și profesori din Anglia, Italia, Franța, Olanda și Grecia

Miercuri (5 mai 2010), la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea au sosit delegațiile de elevi și profesori din cinci țări europene (Anglia, Italia, Franța, Olanda și Grecia), partenere în cadrul proiectului multilateral Comenius, intitulat M.E.T.E.R. (Măsurarea dimensiunii pământului prin colaborări și cercetări realizate de elevi din țări europene), finanțat de Comisia Europeană pentru educație și cultură prin programul „Învățare pe tot parcursul vieții”, implementat în România de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP).

Proiectul, cu titlul „Measuring the Earth Through European students’ Research and colaboration”, cu acronimul „METER”, se desfășoară în parteneriat cu școli din Franța, Italia, Olanda, Grecia și Marea Britanie, respectiv din Lyon, Roma, Amsterdam, Atena și Birmingham.
Într-un articol anterior, dna prof. Nicoleta Pazmany – cordonatorul național al acestui proiect – ne-a povestit despre cea de-a doua întâlnire din cadrul acestui proiect, desfășurată la Roma (în perioada 15 - 21 martie 2010). La întâlnirea din capitala Italiei, C.T. „Mihai Viteazul” a fost reprezentat de prof. Nicoleta Pazmany – coordonator de proiect, Daniela Lupaș - profesor de engleză, Horea Abrudan - profesor de informatică și elevii: Georgiana Gavra, Robert Indrieș, Lencar Călin și Marian Muț.
Ce s-a întâmplat la Roma?
„Activitățile principale s-au desfășurat sub forma unor workshop-uri tematice, dar au avut loc și deplasări în oraș, în locuri reprezentative pentru subiectele în discuție, ca de exemplu la vechiul observator al Romei de la Colegiul Roman, unde a făcut observații și Galileo Galilei, la Bazilica Santa Maria degli Angeli, în a cărei pardoseală se află încrustat în bronz și marmură primul meridian al Romei sau la Trinita Dei Monti, unde se găsește un cadran solar deosebit.  S-au efectuat, de asemenea, activități de observare a cerului pe timp de noapte de pe terasa școlii G.G. Belli, foarte bine echipată în acest sens.
Echipele participante la activități au fost formate din elevi provenind din școli diferite, atmosfera creată astfel fiind una de colaborare și interes pentru activitățile desfășurate în comun.
 Workshop-ul prezentat de echipa școlii noastre avea ca obiectiv inițierea elevilor italieni, mai mici ca vârstă, a elevilor greci, precum și a celor francezi în determinarea distanțelor prin metoda paralaxei. Workshopul realizat și prezentat în totalitate de elevi a fost un adevărat succes prin faptul că a trezit interesul și curiozitatea copiilor prezenți care s-au implicat total. S-a remarcat în acest context întreaga echipă, cu o mențiune specială pentru Robert, care prin maniera de a explica, a reușit să se facă foarte agreat de copii, dar trezind în egală măsură și admirația profesorilor și entuziasmul părinților.
Elevii colegiului nostru s-au remarcat, de asemenea, la concursul de „orienteering”, grupele în care ei au participat fiind clasate pe locurile II și III”.
Am citat din articolul respectiv.
Ce se va întâmpla la Oradea?
Participanții la întâlnirea de proiect vor desfășura activități specifice și de socializare într-un mediu multicultural și în contextul Zilei Europei, prin desfășurarea de workshop-uri pe teme de fizică și astronomie.
Prin tematică, activitățile proiectului urmăresc evoluția sistemului de măsurare, începând cu măsurători ale razei Pământului realizate înaintea erei noastre, de către Eratosthenes și evoluând apoi în complexitate până la a considera Terra un etalon de măsură și reper în cunoașterea Universului.
Abordarea se bazează pe concepte de interdisciplinaritate și transdisciplinaritate, fiind orientată nu doar pe științe (fizică, matematică, astronomie, geografie), ci și pe disciplinele umaniste (istorie, literatură, filozofie, limbi străine), tematica proiectului fiind concepută tocmai în acest scop, după cum aflăm de la organizatorii evenimentului.
„Astfel, elevii își pot forma o perspectivă mai cuprinzătoare asupra subiectului abordat și își dezvoltă atât spiritul de observație și cercetare, cât și abilitățile necesare comunicării într-o altă limbă, dezbaterilor și utilizării competențelor în domeniul IT.
Proiectul facilitează deschiderea spre spațiul extrașcolar pentru a profita de resursele pe care acesta le oferă (muzee, biblioteci, observatoare astronomice), cât și pentru comunicarea rezultatelor într-o manieră inovatoare.
Activitățile sunt concepute a se desfășura în maniera atelierelor de lucru, astfel încât implicarea elevilor să fie maximă. Aceasta va permite nu doar acumularea de cunoștințe, ci și crearea de abilități și totodată premise pentru o colaborare de tip european între elevi, provenind din școli, țări și culturi diferite”, a precizat directorul colegiului, prof. dr. Ruben Filimon.
Să mai spunem că la primirea distinșilor oaspeți și parteneri, precum și la festivitatea de deschidere a reuniunii au onorat cu prezența generalul adjunct al Inspectoratului Școlar al județului Bihor, prof. Ilie Crăciun, precum și prof. ing. Florian  Mieluț, inspector școlar de specialitate, care au dorit să gireze și să asigure oaspeții că reuniunea de la Oradea va fi o reușită, cunoscând potențialul și deschiderea gazdelor, experiența și profesionalismul partenerilor orădeni.
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Oradea va fi „capitală” europeană pentru elevi și profesori din Anglia, Italia, Franța, Olanda și Grecia.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:19 Ora standard a Europei de Est