Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Simpozionul internațional „Iosif Vulcan” - ed. II.

„Rolul proiectelor educative extracurriculare în formarea personalității elevului”

Simpozionul internațional „Iosif Vulcan” - ed. II.

Inspectoratul Școlar al județului Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor și Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea organizează, cu ocazia împlinirii a 226 de ani de învățământ pedagogic bihorean, cea de-a doua ediție a simpozionului internațional „Iosif Vulcan”, cu tema „Rolul proiectelor educative extracurriculare în formarea personalității elevului”.

Manifestarea va avea loc luni, 17 mai 2010, la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea.
Regulamentul de participare
Simpozionul se adresează cadrelor didactice din învățământul preșcolar, preuniversitar, educatoare, învățători, institutori, profesori din țară și din străinătate.
Persoanele care doresc să participe la simpozion vor expedia proiectul educativ extracurricular on-line pe adresa de e-mail până în data de 10 mai 2010, alături de scanarea chitanței pe care va apărea și numele depunătorului. Adresa de e-mail este:iosif_vulcan@yahoo.com
Taxa de participare este de 20 de ron și se va expedia în contul: RO11RNCB0660046549670002, la BCR Oradea.
Instrucțiuni de redactare
Materialele se vor redacta în format A4, la un rând, cu margini egale de 2 cm, text aliniat „justified”. Titlul va fi scris cu majuscule (Times New Roman, 16, Bold). La două rânduri de titlu se vor scrie: numele cadrului didactic, școala (Times New Roman, 14, Bold). La două rânduri de datele de identificare se va scrie conținutul lucrării (Times New Roman, 14, Bold).
 Materialele vor fi însoțite de o prezentare  power point, maximum 10 slide-uri, din care primul va conține titlul proiectului educativ extracurricular, numele și prenumele cadrului didactic și școala de proveniență. Fiecare slide poate conține imagini și text care să reliefeze cât mai concret tema proiectului.
Toate proiectele educative extracurriculate vor fi evaluate și selectate pentru cuprinderea pe CD de un comitet științific. Se vor acorda diplome tuturor participanților la simpozion (acestea se vor expedia în decurs de 14 zile).
 Se admit maximum doi autori pe o lucrare.
 Produsul final va fi un CD cu ISSN care va cuprinde proiectele educative extracurriculare selectate de echipa de coordonatori științifici.
Responsabilitatea asupra conținutului și a redactării materialelor revine exclusiv autorilor acestora.
Resursele proiectului
resurse umane
coordonatori:
director, prof. Martin Simona, Colegiul Național „Iosif Vulcan”
insp.șc., prof. Violeta Taichiș, I.S.J. Bihor
drd. Virginia Tiurbe, director C.C.D. Bihor
prof. Teodora Popa, prof. Tifor Georgeta, prof. Susan Aurelia, prof. Duma Maria, Colegiul Național „Iosif  Vulcan”; 
coordonatori științifici: conf. univ. dr. Corneliu Crăciun, conf. univ. dr. Cecilia Sas, lect. univ. dr. Florin Cioban, lect. univ. drd. Karla Peter Barth, asist. univ.drd. Denisa Boroș;
colaboratori: școli partenere de proiect din Ungaria;
programul simpozionului
9,00 – 9,30  Sosirea participanților și invitaților
10,00 –11,30 Festivitatea de deschidere
11,30 - 12,30 Pauză
12,30 – 15,30 Desfășurarea programului
15,30 - 16,00 Înmânarea diplomelor de participare
16,00 - 17,00 Bilanț, dialoguri interactive, feed-back. (G.T.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:48:23 Ora standard a Europei de Est