Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Marți, 4 mai, proba de limba și literatura română

Evaluarea națională la clasa a VIII-a

Marți, 4 mai, proba de limba și literatura română

Luni, 3 mai 2010. Prima probă din cadrul evaluării naționale pentru elevii de clasa a VIII-a - proba scrisă la Limba și literatura română - se va desfășura marți, 4 mai, cu începere de la ora 12.00.

Sunt așteptați să participe 206.117 elevi (totalul de înscriși la începutul anului școlar 2009-2010), care vor susține  examenul în 5.955 de unități școlare.
În vederea susținerii probei, Centrul Național pentru Evaluare și Examinare a elaborat 10 variante de subiecte, în conformitate cu programa pentru evaluarea națională la clasa a VIII-a și cu modelul evaluărilor internaționale. Subiectele au un nivel mediu de dificultate și permit rezolvarea în 120 de minute. Extragerea variantei de subiect va avea loc în dimineața zilei de 4 mai, varianta urmând să fie transmisă către cele 1.425 de centre de comunicare, respectiv către toate inspectoratele școlare județene.
Conducerea fiecărei unități de învățământ în care se susține proba este responsabilă pentru stabilirea programului școlar din zilele în care sunt programate probele. Stabilirea programului școlar se va face astfel încât să fie asigurată parcurgerea integrală a curriculumului la toate disciplinele. Conducerea unității de învățământ este obligată să informeze elevii, părinții și inspectoratul școlar județean/al municipiului București referitor la programul adaptat, stabilit pentru zilele în care se desfășoară Evaluarea națională.
Sălile în care se susține examenul vor fi, în prealabil, adaptate astfel încât elevii să fie așezați câte unul în bancă, în ordine alfabetică. De asemenea, trebuie avute în vedere eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influența pe elevi în elaborarea lucrărilor scrise și afișarea pe ușa fiecărei săli a listei nominale cu elevii repartizați în sala respectivă, inclusiv a avertismentului că pătrunderea în sală cu materiale ajutătoare, cu mijloace electronice de calcul sau de comunicare este strict interzisă. Frauda sau tentativa de fraudă atrag după sine eliminarea din sală și acordarea notei 1 la lucrarea respectivă. Supravegherea este asigurată, pentru fiecare sală, de doi asistenți, cadre didactice de altă specializare decât cea corespunzătoare disciplinei la care se susține proba, proveniți din unitatea de învățământ.
Evaluarea fiecărei lucrări se face de către doi profesori din unitatea respectivă de învățământ, de regulă unitate școlară cu personalitate juridică. În cazul în care nu există câte doi profesori la disciplinele la care se susține evaluarea națională, va fi solicitat un cadru didactic din cea mai apropiată unitate de învățământ. Evaluarea lucrărilor se face cu respectarea strictă a baremului unic de evaluare si de notare, pe baza unui punctaj pe scara 1-100, acordându-se 90 de puncte pentru răspunsurile corecte si complete și 10 puncte, din oficiu. După evaluare, fiecare profesor stabilește nota prin împărțirea la 10 a punctajului obținut de elev, fără rotunjire și o trece pe lucrare. În cazul în care diferența dintre notele celor doi evaluatori este de cel mult un punct, se calculează și se trece pe lucrare nota finală, calculată ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de cei doi profesori evaluatori. Această notă este cea care se va lua în calcul pentru media de admitere în clasa a IX-a.
Proba de limba și literatura română va fi urmată, joi, 6 mai, de proba scrisă la limba și literatura maternă, iar în data de 12 mai, de proba scrisă la matematică. Evaluarea națională se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, cu două perioade. În caz de absentare, aceasta poate fi susținută într-o sesiune ulterioară. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:49:24 Ora standard a Europei de Est