Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Comisia de învățământ a Camerei Deputaților a aprobat includerea clasei a IX-a în ciclul gimnazial

„Semne bune, anul are!”

Comisia de învățământ a Camerei Deputaților a aprobat includerea clasei a IX-a în ciclul gimnazial

Vineri, 30 aprilie 2010.
„Este o zi foarte importantă pentru școala românească. Mulțumesc Comisiei de învățământ a Camerei Deputaților, care și-a exprimat, prin votul acordat, aprobarea pentru opțiunea majoră a Guvernului, a Ministerului Educației, aceea de a avea un învățământ general obligatoriu de 10 ani, bine structurat, coerent și modern...

Prin trecerea clasei a IX-a la gimnaziu și introducerea clasei pregătitoare vom putea pune în aplicare o politică educațională bine definită, ducând cunoașterea spre resursa umană, așa cum este firesc. Credem că față de ceea ce aveam până acum, anul în plus, petrecut de către adolescenți împreună cu familia și comunitatea cărora le aparțin, va aduce un spor de calitate pentru procesul educativ. Pentru elevi, în primul rând, dar și pentru sistemul de învățământ. Sunt bucuros că argumentele au învins teama”, a declarat ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Daniel Petru Funeriu, la finalul ședinței Comisiei de învățământ a Camerei Deputaților, desfășurată vineri, între orele 10.00 și 16.00.
În această săptămână, proiectul Legii Educației Naționale, adoptat de Guvern, la data de 12 aprilie, s-a aflat în dezbaterea Comisiei de învățământ. La începutul ședinței de vineri, membrii comisiei au discutat Titlul al II-lea din lege, ce cuprinde prevederile referitoare la învățământul preuniversitar. Prin votul unanim al deputaților, s-a convenit că învățământul general și obligatoriu va fi 10 clase și va cuprinde învățământul primar și cel gimnazial. S-a mai convenit că structura învățământului preuniversitar să fie următoarea: învățământ primar - cinci clase (clasa pregătitoare și clasele I - IV) și învățământ gimnazial - cinci clase (clasele a V-a  - a IX-a). De asemenea, s-a aprobat prin vot și faptul că liceul va deveni obligatoriu, cel târziu în anul 2020.
În privința predării religiei în unitățile de învățământ, comisia a aprobat că aceasta va râmâne disciplină de studiu, parte a trunchiului comun, pentru învățământul primar, gimnazial și profesional: „La solicitarea scrisă a părinților sau a tutorelui legal, elevul poate să nu frecventeze orele de religie, caz în care situația școlară a acestuia se încheie fără această disciplină".
Săptămâna viitoare, discuțiile continuă în plenul Comisiei de învățământ a Camerei Deputaților, urmând ca spre sfârșitul acesteia să fie redactat Raportul final.
(Biroul de presă)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:13:23 Ora standard a Europei de Est