Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„O lacrimă pentru Terra”

Patru parteneri din Beiuș, București și Lugoj

„O lacrimă pentru Terra”

Pe 22 aprilie 2010, a debutat la Beiuș etapa a II-a a proiectului „O lacrimă pentru Terra”.
Reamintim inițiatorii proiectului: Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș”, Colegiul Național „Samuil Vulcan” din Beiuș, Grupul Școlar „Doamna Stanca” din București și Școala cu clasele I-VIII nr. 2 - Lugoj, județul Timiș.

  „Să ajutăm Pământul să zâmbească”
Joi, 22 aprilie, de Ziua Pământului, a debutat, la Colegiul Național „Samuil Vulcan” din Beiuș, etapa a doua a proiectului educațional național „O lacrimă pentru Terra”. Prima activitate, desfășurată sub genericul „Să ajutăm Pământul să zâmbească”, a fost susținută de elevi ai claselor a IX-a B, C, D și E, coordonați de prof. Claudia Iagăr și Elena Ojică. Proiectele lor, realizate în echipe, au reunit eseuri, poezii, proză scurtă, scrisori de mare sensibilitate. Elevii au înfățișat Planeta albastră prin ochi proprii, călătorind imaginar în trecutul virginal al Pământului, prezentul cenușiu, poluat, dar și într-un viitor pe care-l doresc, asemeni lor, frumos, curat, pur. Creațiile literare au fost măiestrit ilustrate de planșe, desene și prezentări power point tematice. Titlurile proiectelor sunt sugestive pentru tema dezbătută: 1001 lacrimi pentru Terra, Mulțumește-ți planeta, Lampa magică, Stop poluării, Unde ajungem? În viitor, Prietenul la nevoie se cunoaște, Omul și natura, Anul 2459, Terra, Să facem Pământul să zâmbească.
La finalul activității, publicul a vizitat expoziția de grafică, desen și pictură realizată de elevi ai claselor V – XII, sub îndrumarea profesorilor Cătălin Iagăr și Claudia Bocșe.
Coordonatorul etapei a doua, prof. Mihaela Ilieș, precizează că în perioada 26 – 30 aprilie se vor derula celelalte activități, în care chimiștii, fizicienii, biologii, artiștii și lingviștii vor ajuta Pământul să zâmbească.
Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș”
Aceeași temă generoasă a avut-o și etapa a II-a desfășurată la Liceul Pedagogic. Joi, de „Ziua Pământului” s-a finalizat proiectul „Viitorul Terrei este în mâinile noastre”  care impunea realizarea de către elevii clasei a VI-a B a unui afiș. Cu migală și măiestrie, punându-și în valoare fantezia, elevii coordonați de prof. Claudia Popa au realizat un afiș de dimensiunea 100x70 cm. Pe care l-au expus pe holul mare al liceului.
Proiectul „S.O.S. Natura”, coordonat de prof. Dacian Moruț, Laura Herman și institutoarele Adela Moruț și Natalia Sava, este dedicat claselor din învățământul primar și constă în două secțiuni: pictură și creație literară (sub formă de concurs). Vineri, 23 aprilie, s-au decernat și premiile, lucrările fiind evaluate de un juriu din care a făcut parte prof. Stela Vesa, artist plastic, membru al Asociației Artiștilor Plastici din România. Cea mai mică premiantă a fost Giulia Varianini din clasa I B.
Două proiecte în derulare, tot în cadrul acestei etape, sunt concursul de fotografii și eseuri pentru clasele de filologie – jurnalism „Un colț de rai pe Pământ”, coordonat de prof. Rodica Mărcuț și Adriana Gligor și „Natura și noi”, coordonat de prof. Monica Matica, Daniela Ardelean și Mona Dumitraș. Acestea se vor finaliza până în 29 aprilie.(Simion Suciu)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:35:22 Ora standard a Europei de Est