Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Iau decizii corecte”

În Luna cinstirii…pe plan educațional

„Iau decizii corecte”

Beiușul, burgul românesc din depresiunea care îi poartă numele, alintat de mulți cu denumirea de Binș, are două branduri incontestabile: târgul Binșului și imaginea sa ca oraș cultural – oraș al școlilor.

Aici viața are alte coordonate, se desfășoară și după reguli nescrise, una dintre aceea fiind „Copiii trebuie să facă școală”. Aici educația se împletește cu istoria, cultura și cu tradiția și, iată, cu ocazia sărbătoririi Zilei municipiului Beiuș, în sala mică a primăriei a avut loc lansarea a trei proiecte de activități extracurriculare de către Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș”. La lansare au participat primarul municipiului Beiuș, prof. ec. Adrian Domocoș, prof. Eugenia Lezeu – directorul adjunct al liceului, directorii școlilor implicate în proiect, profesori, invitați din cadrul primăriei, precum și mulți elevi. De remarcat faptul că, inițial, coordonatorii proiectelor au consultat părinții copiilor implicați în acestea. Iată și proiectele lansate:
„Iau decizii corecte”, proiect elaborat de Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș”, participant la concursul național de proiecte antidrog „Împreună”, inițiat de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, având ca obiectiv fundamental: reducerea factorilor de risc față de consumul de alcool, tutun și droguri la adolescenți și preadolescenți. Partenerii liceului în acest proiect sunt: Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Bihor, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Autoritatea de Sănătate Publică Bihor, Inspectoratul de Poliție al județului Bihor, Episcopia Ortodoxă a Oradei, Serviciul internațional de Salvare a Copiilor, Organizația din România, Casa Corpului Didactic, Primăria municipiului Beiuș, școlile gimnaziale din Buntești, Curățele, Meziad – structură a școlii din Remetea și comitetul de părinți.
Un alt proiect este „Tinerii dezbat”, proiect inițiat în cadrul Anului european pentru combaterea sărăciei și excluziunii sociale de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, împreună cu partenerii săi - Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună", Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică, Policy Center for Roma and Minorities, precum și Departamentul de Relații Interetnice, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării, Roma Education Fund Budapesta și Agenția națională pentru egalitatea de șanse între femei și bărbați. Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș” este una din cele două unități școlare bihorene selecționate să participe la o campanie de dezbateri și informare referitoare la minorități și grupuri vulnerabile, derulată în cadrul proiectului „Tinerii dezbat" și care vor reprezenta județul la confruntarea regională.
Concursul cu tema „Dacă sunt curat, sunt sănătos”, din oferta educațională a județului Bihor, este o componentă a proiectului „Investește în oameni!” - proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul operațional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane 2007 – 2013. Axa prioritară: „Educația și formarea profesională în sprijinul creșterii economice și dezvoltării societății bazate pe cunoaștere”. Domeniul major de intervenție: 1.1  „Acces la educație și formare profesională inițială de calitate”. Titlul proiectului: „Oferte educaționale inclusive extracurriculare și extrașcolare pentru formarea stilului de viață sănătos și a cetățeniei active pentru copiii din comunități dezavantajate, cu precădere rurale în învățământul preuniversitar din România”. Cod Contract: POSDRU/1/1.1/S/7. Beneficiar: Ministerul Educației Cercetării, Tineretului și Sportului, A.7.4. Organizarea de concursuri pentru elevi (activități extracurriculare și extrașcolare).
La încheierea manifestării, dra Eugenia Lezeu îmi mărturisea: „Aici s-a încetățenit obiceiul ca luna aprilie să fie declarată lună a cinstirii. Dedicăm municipiului Beiuș, în Luna cinstirii, cu ocazia Zilelor sale, oferta activităților extracurriculare desfășurate la Liceul Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș”, constând în derularea a șase proiecte naționale, dintre care trei au fost lansate oficial în sala mică a primăriei, azi 19 aprilie. La ora actuală, în școală se mai derulează trei proiecte: simpozionul „Media@Junior ”, „O lacrimă pentru Terra” și „Nouă ne pasă”.

                       

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 17:38:48 Ora standard a Europei de Est