Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Terra - „o planetă albastră” sau un mediu ostil vieții?

Tu decizi

Terra - „o planetă albastră” sau un mediu ostil vieții?

Pământul este un bun al întregii omeniri, este casa întregii umanități, este o minune albastră singulară în sistemul nostru solar. În bunătatea ei, „mama natură” a permis dezvoltarea vieții pe planeta Terra, dând naștere la ecosisteme bogate, permițând evoluției naturale să-și urmeze dezvoltarea pe parcursul miliardelor de ani.

Planeta albastră este casa unui larg biosistem, pornind de la diverse specii de plante și animale, ajungând până la omul incapabil să aprecieze valoarea, splendoarea și frumusețea ei.
22 aprilie este „Ziua Pământului”. Cu ocazia acestui eveniment, elevii Școlii cu clasele I-VIII din Oșorhei au organizat, în perioada 12 - 30 aprilie 2010, o serie de activități prin care, au încercat să identifice efectele poluării mediului, urmările distrugerii iraționale a resurselor de apă potabilă și a ecosistemului înconjurător. Coordonați de profesorii Tișe Claudia și Scriminți Lavinia, împreună cu alte cadre didactice din școală, cu ajutorul Consiliului local Oșorhei, elevii claselor gimnaziale au participat la un proiect educațional, derulat pe mai multe etape, prin care s-a urmărit conștientizarea tinerilor pentru necesitatea conservării, protejării și respectării naturii.
Proiectul a urmărit educarea tinerilor și formarea unor valori morale și civice prin care să înțeleagă efectele poluării asupra mediului de viață înconjurător. Au fost organizate o serie de dezbateri, proiecții și activități practice prin care elevii au putut să observe efectele poluării mediului, importanța apei în natură și metodele de conservare ale acesteia. Au descoperit posibilitățile de economisire și păstrare curată a rezervelor de apă potabilă, modalitățile de combatere a poluării și evitarea distrugerii naturii. Pornind de la ideea că „omul decide dacă mai are viitor pe Terra sau este condamnat distrugerii sale, prin distrugerea mediului în care trăiește”, elevii școlii au căutat soluții pentru posibilitatea de a evita transformarea Pământului într-o planetă ostilă vieții.
Elevii din clasa a VI-a A au plantat copaci și flori în spațiile verzi din școală și comună, ajutând la curățarea și conservarea mediului înconjurător. Au lipit pliante și afișe prin care au încercat să atragă atenția comunității asupra necesității menținerii curățeniei în natură.
În a treia parte a proiectului, împreună cu cadrele didactice, elevii din școală au comemorat „Ziua Pământului” printr-o expoziție de desene și planșe în care au atras atenția societății asupra necesității protejării naturii. Coordonați de profesorii lor, Scriminți Lavinia, Tișe Claudia și Birău Ane-Mari, au organizat o serbare și un concurs de îmbrăcăminte din materiale reciclabile („Eco Styl”), învățând astfel că, pentru protejarea resurselor naturale este necesară reciclarea unor materiale și conservarea altora.
La finalul activității, am încercat să tragem concluziile necesare recunoscând că, un spațiu verde și curat crește șansele de viață ale tuturor, purifică aerul, protejează stratul de ozon și conservă mediul natural al Terrei. (Claudia Tișe)

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:25:58 Ora standard a Europei de Est