Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lecția de ecologie pe tema reciclării, reducerii și refolosirii materialelor reciclabile

Programul național „Școli pentru un viitor verde”

Lecția de ecologie pe tema reciclării, reducerii și refolosirii materialelor reciclabile

Înscriși în programul național „Școli pentru un viitor verde”, elevii și dascălii Școlii cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea întreprind o adevărată campanie de atenționare, sensibilizare și chiar implicare a comunității, prin acțiuni instructiv-educative cu caracter ecologic, programate pe perioada a cinci luni (ianuarie – mai 2010), după cum aveam să aflăm de la coordonatorii principali, prof. dr. Florian Hava (directorul școlii) și prof. psihopedagog Claudia Trifa.

Vineri – dublă activitate, expoziție și colectarea a 2.000 de kg de hârtie, carton și alte deșeuri
Vineri (30 aprilie 2010), în holul de la intrarea în școală, putea fi admirată o expoziție inedită, organizată de elevii și dascălii claselor a IV-a E (inst. Lucia Leț), a III-a G (înv. Felicia Cheregi), a III-a F (înv. Maria Câmpian) și a II-a G (prof. Teodora Sîncelean). Mihai Constantinov (copilul „total” al clasei a IV-a E) a prezentat expoziția, nominalizându-și colegii, fiecare lucrare cu autorii săi, opere de „pionierat”, iar autorii, mari inovatori în materie de confecționat obiecte din materiale reciclabile (cutii de lapte, dopuri de plastic, cutii de chibrituri, PET-uri, cabluri, semnițe, CD-uri uzate, carton și hârtie, ambalaje de tot felul). Mark Barna a realizat macheta aeroportului Oradea; David Sidea, Daniel Gliția și Dan Cosma – un manechin mai puțin obișnuit care o întruchipa pe domnișoara Vara, în toată splendoarea și căldura ei; Alexandru Ardelean și Dorin Plugăr au „fabricat” submarinul „Spintecătorul”; Raul Bonizs s-a prezentat cu vaporul „Tot înainte” („Fram”); Laurențiu Filimon a inventat o mașină de raliu pe care a numit-o „Fulgerul”; mult mai „pașnici”, Denis Ardelean a gândit o așezare fortificată din perioada medievală, Adelina Boța, Marina Seuche și Bianca Toderaș au prins în obiectivul lor gospodăriile țărănești, mulți alții au pregătit aranjamente florale și roboți zâmbitori. Până și avionul lui Þiriac, abandonat pe aeroportul din Oradea (vorba domnului director) și-a găsit locul în expoziție.
„Într-adevăr, Mihai e copilul „total”. El a adunat idei (adică „și-a pus mintea la contribuție”, după cum recunoaște el), a făcut proiectul și a prezentat lecția de ecologie în fața colegilor și a claselor implicate (III G – înv. Felicia Cheregi, III F – înv. Maria Câmpian și II G – prof. Teodora Sîncelean), inițiatorii și coordonatorii proiectului fiind prof. Florica Hava și Claudia Trifa. Mesajul transmis de expoziție este următorul: „Redu, reciclează și reutilizează materialele”, conform afirmației chimistului francez Antoine-Laurent Lavoisier „În natură, nimic nu se pierde, totul se transformă”, ne-a mai spus învățătoarea clasei, inst. Lucia Leț, încântată de expoziție, de prezentarea lui Mihai și de isprava elevilor săi și a partenerilor de proiect.
„Am salvat 34 de copaci!”
Auzind-o pe Claudia Trifa când ne-a declarat că s-a ajuns la 2.000 de kilograme de hârtie, carton și alte deșeuri colectate, Mihai avea să exclame: „Am salvat 34 de copaci!”
Potrivit datelor furnizate de prof. Claudia Trifa, la acțiunile lunii aprilie, la expoziția „Chipurile naturii” și  campania de colectare de hârtie, carton și alte deșeuri au participat peste 1.000 de elevi, plus părinții, ba chiar și personalul redacției „Jurnalul bihorean”.
Coordonatorul principal al programului la nivel de școală, prof. Claudia Trifa, avea să conchidă: „Ce am învățat? Să adoptăm un comportament civic și ecologic prin implicarea zilnică în activitățile de separare a deșeurilor”.
În cinci luni... acțiuni mari și „late”
În luna ianuarie, 60 de elevi din clasele a II-a și a III-a, îndrumați de trei cadre didactice (prof. Florica Hava, Domnica Vicaș și Claudia Trifa), au învățat să protejeze păsările („Și ele sunt ființe vii”) care iernează în țară, asigurându-le adăpost și hrană.
În februarie, 50 de elevi din clasele a IV-a D și F (îndrumați de învățătoarele claselor, Maria Floruț și Gabriela Negruț) au sărbătorit „Ziua mondială a zonelor umede”, adoptând un comportament ecologic responsabil față de zonele umede...
În Luna pădurii (15 martie - 15 aprilie), sub genericul „Să sporim aurul verde” au avut loc plantări de puieți, activități diverse de marcare a evenimentului (Luna pădurii), prin momente artistice, întâlniri, amenajarea unor standuri, concursuri de desene pe asfalt cu tema „Cum protejăm pădurea”, la care au participat elevi din clasele a II-a C și G, I G și a IV-a C, coordonați de prof. Florica Hava, Teodora Sîncelean, Georgeta Bucșa, Diana Zlibuț, Ana Cuc, Claudia Trifa și Csilla Simo-Ritter.
La acțiunile de joi și vineri (colectare de deșeuri – „Adunăm și câștigăm” și expoziția „Chipurile naturii”, au participat elevi, părinți și profesori ai școlii „Dacia” (directorul școlii – prof. dr. Florian Hava, prof. Claudia Tripa, Csilla Simo-Ritter, Florica Hava, Lucia Leț, Maria Câmpian, Felicia Cheregi, Teodora Sîncelean, Carmen Băican și Ioana Mureșan).
În luna mai, deviza este „Merg pe jos, sunt sănătos”. Unii dintre elevii școlii „Dacia” și-au propus ca pentru o zi să renunțe să vină la școală cu mașinile și să participe la activități de igienizare pe malurile Crișului Repede. Asemenea inițiative și-au propus elevii coordonați de Elena Heteș, Maria Costin și întreaga „echipă verde”.
Prin toate aceste acțiuni (mari și „late”), se urmărește adoptarea unui comportament ecologic responsabil față de mediu, luptându-se împotriva poluării, pentru un mediu mai curat și sănătos. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lecția de ecologie pe tema reciclării, reducerii și refolosirii materialelor reciclabile.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:10 Ora standard a Europei de Est