Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studenții orădeni au impresionat Parlamentul European

În cadrul exercițiului de simulare de la Bruxelles

Studenții orădeni au impresionat Parlamentul European

Studenții orădeni care au participat la simularea desfășurată la Parlamentul European de la Bruxelles în perioada 22-23 aprilie 2010 s-au întors laureați.

La această simulare au participat 126 de studenți europeni de diferite naționalități. Menționăm că din partea României a mai participat un grup de studenți clujeni de la Universitatea Sapientia.
Pentru prestația deosebită, studenții orădeni s-au clasat pe primele locuri: locul I (205 puncte) - Meszaros Edina, locul II (198 puncte) - Hoduț Lavinia, locul III (193 puncte) - Scrobotă Alina, locul V (190  puncte) - Popescu Adriana. În elaborarea punctajului a fost apreciat procesul de negociere dintre statele membre pe care studenții au  trebuit să îl desfășoare în prima zi a simulării. Ei au fost apreciați de către organizatori și din perspectiva abilității de a-și susține și îndeplini obiectivele pe care le aveau de realizat pentru statele pe care le reprezentau, capitol la care studenții orădeni au fost din nou la înălțime. Astfel, acumulând punctele pentru documentul de poziție și cele atribuite pentru purtarea procesului de negociere în general, reprezentanții Universității din Oradea au obținut nenumărate aprecieri.
Reușitele studenților au captat atenția reprezentantului României la Departamentul de vizite al Parlamentului European, Mariana Cosac, care a propus grupului orădean organizarea unei noi simulări pe o temă care va fi stabilită de Facultatea de Istorie, Geografie și Relații Internaționale.
Programul simulării a fost unul foarte dens. Timp de două zile, studenții orădeni și-au petrecut ore întregi în interiorul forului european, negociind schimbarea legislației privind emisiile de carbon pe teritoriul Uniunii Europene.
Reprezentanții departamentului de vizite de studiu din cadrul Parlamentului European au structurat programul participanților la simulare dintr-o dublă perspectivă: în prima zi a simulării aceștia au fost repartizați pentru a purta negocieri în cadrul Consiliului Uniunii Europene ca reprezentanți ai statelor membre. Studenții orădeni au reprezentat Comisia Europeană (cum a fost cazul masterandului Nica Ludovic) și următoarele state membre ale uniunii (împreună cu un coleg de la o altă universitate europeană): Franța (Meszaros Edina), Italia (Hoduț Lavinia), Cehia (Demian Adelina),  Danemarca (Scrobotă Alina), România (Popescu Adriana) și Portugalia (Avram Andra). Pentru această etapă a simulării, participanții au avut ca principale obiective pregătirea unui document de poziție prin realizarea căruia aceștia urmau să asimileze, la un nivel înalt, atât structura decizională a statelor membre pe care ar fi urmat să le reprezinte, principalii decidenți naționali și diverșii factori care ar fi putut influența decizia lor în consiliu, cât și principalele caracteristici ale industriei constructoare de mașini din Uniunea Europeană. La acest capitol, studenții orădeni au repurtat un real succes, patru dintre documentele de poziție realizate de aceștia fiind apreciate astfel: locul I - Popescu Adriana, locul III - Scrobotă Alina, locul IV - Hoduț Lavinia, iar locul V - Meszaros Edina.
Un juriu separat, format din doi reprezentanți ai consilierilor parlamentarilor europeni, a acordat, de asemenea, punctaje deosebite participanților orădeni, de data aceasta pentru calitatea participării la negocieri. Înainte de adoptarea rezoluției finale, Alina  Scrobotă, Edina Meszaros și Lavinia Hoduț au primit câte 60 de puncte fiecare (din 70 posibile, obținute de către reprezentanții Germaniei, Andi Simge și Hódi Sándor, de la King’s College, Londra, și Universitatea din Szeged, Ungaria), iar Adriana Popescu - 50 de puncte.
În cea de-a doua zi a simulării, participanții au primit diferite roluri, corespondente modului de funcționare a Parlamentului European, reprezentând, de această dată, diferitele grupuri parlamentare europene. Astfel, Scrobotă Alina și Avram  Andra au fost reprezentanții popularilor europeni, Popescu Adriana și Meszaros Edina au reprezentat conservatorii și reformiștii europeni, Nica Ludovic - reprezentantul socialiștilor, Demian Adelina, reprezentantul grupului liberalilor, iar Hoduț Lavinia a fost reprezentantul verzilor. Și în această etapă a simulării, în care participanții s-au structurat din nou în două alianțe susținând două variante conținând anumite diferențe ale proiectului legislativ supus la vot, studenții orădeni s-au făcut remarcați, organizatorii menționând în special numele Alinei Scrobotă și al Laviniei Hoduț.
În opinia lectorului universitar Cristina Dogot, performanțele tinerilor orădeni se datorează în mare măsură procesului pedagogic performant pe care studenții de la Facultatea de Istorie, Geografie și Relații Internaționale îl parcurg în cadrul programelor de licență și masterat, precum și efortului personal pe care l-au depus în procesul de pregătire care a precedat participarea lor la simularea organizată în cadrul Parlamentului European. (Olimpia Popoviciu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Studenții orădeni au impresionat Parlamentul European.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:30 Ora standard a Europei de Est