Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lansarea noii campanii „Locuri de muncă sănătoase”

Securitatea lucrărilor de mentenanță

Lansarea noii campanii „Locuri de muncă sănătoase”

Pentru a marca Ziua mondială a sănătății și securității în muncă din 28 aprilie, Agenția Europeană pentru Sănătate și Securitate în Muncă (EU-OSHA) a lansat noua sa campanie „Locuri de muncă sănătoase” pe 2010/11, care promovează securitatea lucrărilor de mentenanță în întreaga Europă.

În unele țări europene, până la 20% din totalul accidentelor de la locul de muncă au legătură cu lucrările de mentenanță, iar într-un număr de sectoare mai mult de jumătate din totalul accidentelor sunt asociate lucrărilor de mentenanță.
Mentenanța este esențială pentru a preveni riscurile de la locul de muncă, dar este în sine o activitate cu risc ridicat pentru lucrătorii care o desfășoară. Se estimează că, în Europa, 10-15% din accidentele mortale de la locul de muncă pot fi puse pe seama operațiunilor de mentenanță. Prin urmare, este esențial ca lucrările de mentenanță să se desfășoare în mod corect, ținând cont de securitatea și sănătatea lucrătorilor.
Cu ocazia lansării campaniei la sediul Comisiei Europene din Bruxelles, dr. Jukka Takala, directorul EU-OSHA, împreună cu comisarul european pentru ocuparea forței de muncă, afaceri sociale și incluziune, dl László Andor, a evidențiat obiectivele campaniei și regulile fundametale ale mentenanței în condiții de siguranță, ca element-cheie pentru locuri de muncă sănătoase.
Dl Andor și-a manifestat sprijinul deplin pentru campanie, afirmând: „Mentenanța face parte zi de zi din fiecare loc de muncă și sector. Procentul de 20% de accidente legate în prezent de lucrările de mentenanță este prea ridicat și indică faptul că acesta este un domeniu în care trebuie să sporim gradul de sensibilizare și să ne intensificăm eforturile”. Acesta a adăugat: Strategia noastră globală este să reducem accidentele de muncă din UE cu peste 25% în următorii ani. Această campanie ne va ajuta să sporim gradul de sensibilizare cu privire la riscurile legate de mentenanță, salvând vieți în întreaga Europă și apropiindu-ne mai mult de obiectivul nostru principal, acela de oferi locuri de muncă mai sigure și mai sănătoase”.
Activitățile și procedurile de mentenanță gestionate în mod deficitar sporesc riscurile de accidente la locul de muncă, inclusiv de accidente mortale, care implică lucrătorii de la toate nivelurile în cadrul unei mari varietăți de industrii. Într-unul dintre cele mai grave incidente de acest tip din Europa, dezastrul Piper Alpha din 1988, platforma de petrol și gaze din Marea Nordului s-a transformat într-un infern cuprins de flăcări în câteva secunde, omorând 167 de lucrători – un exemplu tragic privind potențialele consecințe ale procedurilor de mentenanță inadecvate.
Puteți descărca ghidul oficial al campaniei și alte materiale de campanie (prezentări, publicații și materiale promoționale în 22 de limbi) și găsi evenimente de campanie care vor avea loc în apropierea reședinței dumneavoastră pe site-ul web al campaniei „Locuri de muncă sănătoase” pe 2010/11: http://hw.osha.europa.eu
Site-ul web al campaniei "Securitatea lucrărilor de mentenanță"
Mentenanța dintr-o singură privire (Mihaela Ghinescu)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:39:47 Ora standard a Europei de Est