Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ingeniozitate și talent

Sâmbătă, la Școala cu clasele I-VIII Marghita

Ingeniozitate și talent

Sâmbătă, 24 aprilie 2010, echipajele formate din câte patru elevi de nota 10 de la Școala cu clasele I-VIII din Marghita, Școala cu clasele I-VIII ,,Oltea Doamna” Oradea, Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu” Oradea, Grupul Școlar Industrial Suplacu de Barcău, Școala cu clasele I-VIII Abram, Școala cu clasele I-VIII ,,Miron Pompiliu” Ștei și Liceul Teoretic ,,Petofi Șandor” Săcuieni și-au demonstrat ingeniozitatea, talentul și măiestria mânuirii condeiului la etapa județeană a concursului național de limba și literatura română din cadrul proiectului educațional “4 de 10”, coordonat de prof. Ioana Nadia Dat, de la Școala cu clasele I-VIII din Marghita.

Concursul s-a dovedit a fi  nonconformist, dar bazat pe solide cunoștințe de literatură și de limbă și a stârnit atât interesul elevilor, cât și a cadrelor didactice participante. Prin intermediul celor șapte probe, elevii au trebuit să-și demonstreze creativitatea, cunoștințele de limbă și comunicare, talentul actoricesc și spontaneitatea.
 Toți participanții au avut o prestație deosebită, reușind prin cunoștințe, creativitate și umor să-și arate inocența, să ne demonstreze că literatura este o pasiune, să critice birocrația, să-și exprime anumite concepții și să ne convingă că gramatica e bine stăpânită.
 Din juriu au făcut parte domnul lect. univ. drd. Iulius Timar, doamna lect. univ. drd. Mădălina Lupău, doamna prof. Margareta Pop, doamna înv. Elisabeta Cosma și doamna prof. Ramona Moskovicz.
 Printre cei care au contribuit la buna desfășurare a acestui concurs se numără domnul lect. univ. Gheorghiță Lupău, care, pe lângă sprijinul financiar, a oferit și locația concursului la Universitatea „Vasile Goldiș”, filiala Marghita, Asociația comitetului de părinți a Școlii cu clasele I-VIII Marghita, reprezentată de domnul președinte Marcel Negrean, conducerea Școlii cu clasele I-VIII Marghita, director Cristian Dragomir, domnul Ioan Blidaru și domnul lect. univ. drd. Iulius Timar.
 Acest concurs nu s-ar fi putut desfășura fără efortul cadrelor didactice din echipa de proiect de la Școala cu clasele I-VIII Marghita compusă din: prof. Cristian Ghiurcuța - responsabil, prof. Alina Timar, pr. prof. Ioan Bogdan Pop, prof. Cristina Dutkaș, prof. Lucian Rulea, prof. Ramona Moskovicz, prof. Marcel Ciarnău, prof. Sanda Blaga, prof. Liana Sârb și pr. prof. Gheorghe Dat.
 Echipajul câștigător a fost cel de la Școala cu clasele I-VIII Marghita, coordonat de prof. Sanda Blaga, prof. Cristina Dutkaș și prof. Ioana Dat, care va participa la etapa națională organizată la Turda, județul Cluj. (Nadia D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:16:52 Ora standard a Europei de Est