Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prezentare de preparate reformiste

„Tradiție și reformă în alimentație”

Prezentare de preparate reformiste

Luni, 26 aprilie 2010, cei mai vestiți bucătari, cofetari și ospătari de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea (din clasele a IX-a, a X-a și a XI-a I, a XI-a J, a XII-a L și a XI-a H), coordonați de maiștrii instructori Florica Radu și Nogradi Marta, au pregătit și prezentat în fața conducerii școlii, a distinșilor parteneri din Ungaria și a reprezentantului Inspectoratului Școlar, cele mai alese și mai gustoase preparate reformiste.

În 4 februarie 2010, în sala de mese a Colegiului Tehnic  „Mihai Viteazul” din Oradea, a avut loc festivitatea de deschidere a proiectului: „Gastro-reform - Tradiții și reformă în alimentație”, proiect câștigat de „Eötvös József Szakképzõ Iskola és Specialis Szakiskola” din Berettyóújfalu (Ungaria) – liderul de proiect, respectiv Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea – partener de proiect. Ieri, partenerii din Ungaria au revenit la Oradea pentru o nouă reuniune, dominată de bucătarii, cofetarii și ospătarii gazdă care au prezentat șase feluri de aperitive, șase sortimente de mâncare caldă (feluri de bază) și șase feluri de desert, plus un minunat suc natural din legume și fructe.
Ca sa vă aprindem și mai tare pofta, vă vom exemplifica cu câteva preparate care și numai amintite și privite îți antrenează sucul gastric de-ți lasă gura apă: salate de crudități, ciuperci umplute, ragu de ciuperci cu mei, budincă de legume, prăjitură cu cremă de iaurt, tartă cu mere și cereale. La prepararea lor s-a folosit ca materie primă: făină integrală, cereale, legume și fructe proaspete, carne slabă de pui, fără prăjeală în ulei, după cum a ținut să sublinieze maistrul instructor Nogradi Marta, interlocutorul nostru.
La momentul adevărului, preparatele au fost testase de către distinșii invitați și parteneri din Berettyóújfalu – Ungaria (o delegație de șase persoane, patru elevi și doi profesori – Deli Antal și Vekonyne Molnar Emese), prof. ing. Florian Mieluț - inspector școlar de specialitate, conducerea colegiului (director – prof. dr. Ruben Filimon, director adjunct – prof. Mihai Bacoș). La manifestarea culinară au fost invitați și profesori de la școlile partenere orădene și nu numai (de la colegiile tehnice „Traian Vuia”, „Transilvania” și „Șaguna”, Colegiul Economic „Partenie Cosma”, Liceul Teoretic „Ady Endre”, Grupul Școlar Agricol din Cadea și Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc” din Oradea).
Pentru hărnicia și priceperea lor, dna Marta a ținut să-i evidențieze pe truditorii care, de la ora 7 la 14, și-au prezentat cartea de vizită și certificatul de cei mai vestiți ospătari, bucătari și cofetari ai colegiului, pregătind gustoasele preparate reformiste, ecologice sută la sută: Claudia Dărăban, Szucs Timea, Claudia Podilă, Cătălin Drăghilă, Mădălina Dărăban și Ramona Sferle; Komendat Edina, Kiss Tunde, Balasz Tunde, Renata Cîmpan, Farkas Henrietta, Monica Mîrzea, Meszaros Judit, Murvai Afrodithe, Greta Naghi, Nagy Attila, Jakab Arnold, Nagy Timea, Torok Anita, Antonia Kendereși, Szilagyi David și Boglarka, Szilagyi Anita, Jakab Noemi, Molnar Edina, Lehoczki Beniamin, Oșvald Andrea, Szeghedi Emese și Vincze Lilla.
Marți, cinci școli în concurs
Unii dintre aceștia au pregătit preparate și pentru concursul pe care Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” l-a găzduit, tot în cadrul acestui proiect de Gastro-reformă, marțea trecută (20 aprilie 2010).
La concursul cu pricina, au participat câte două echipaje din cinci școli: C.T. „M. Viteazul”, „Eötvös József Szakképzõ Iskola és Specialis Szakiskola” din Berettyóújfalu (Ungaria), C. E. „Partenie Cosma”, C.T. „Andrei Șaguna” și Gr. Șc. Agricol din Cadea. La proba practică, fiecare echipaj și-a prezentat preparatul reformist (pregătit acasă), iar la proba teoretică, au avut de ales variantele corecte de răspuns la cele 10 întrebări.
Un juriu de specialitate a acordat premii și diplome pentru cele mai reușite preparate reformiste, dar nu numai.
C.E. „Partenie Cosma” – Cel mai estetic preparat; Cel mai modern preparat
C.T. „Andrei Șaguna” – Cea mai rapidă echipă; Cel mai economic preparat
Gr. Șc. Agr. Cadea – Cel mai gustos preparat; Cea mai organizată echipă
„Eötvös József” din Ungaria – Cel mai creativ preparat; Cel mai tradițional produs
C.T. „M. Viteazul” – Cel mai sănătos preparat; Cea mai curată echipă.
Miercuri – concurs la Berettyóújfalu
12 elevi de la C.T. „Mihai Viteazul” din Oradea (ospătari, bucătari și cofetari) vor participa, mâine (miercuri, 28 aprilie 2010), la un concurs de gătit axat pe agroturism, organizat de partenerii de proiect din Berettyóújfalu (Ungaria), după cum aveam să aflăm de la prof. Georgeta Erdei. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prezentare de preparate reformiste.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:49:27 Ora standard a Europei de Est