Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cea de-a doua ediție a proiectului „Hai-ku noi...”

De „Zilele școlii”... „Nicolae Bălcescu”

Cea de-a doua ediție a proiectului „Hai-ku noi...”

Vineri (23 aprilie 2010), în cadrul „Zilelor școlii”, prof. Ioana Klein (de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea), inițiatorul proiectului „Hai-ku noi...”, a lansat o nouă provocare elevilor (și cadrelor didactice), invitându-i la cea de-a doua ediție, care s-a desfășurat tot în sala festivă a Comunității Evreilor din Oradea.

La actuala ediție, proiectul interjudețean a reunit echipaje din opt școli: de la școlile gimnaziale orădene „Nicolae Bălcescu” și „Dacia”, colegiile naționale orădene „Emanuil Gojdu” și „Iosif Vulcan”, Liceul cu Program Sportiv „Bihorul”, Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” din Ștei și Școala cu clasele I-VIII „Silvania” din  Șimleul Silvaniei (județul Sălaj).
De această dată, machetele pregătite pe loc de echipajele concurente au avut ca temă principală ilustrarea primăverii și verii din materiale ecologice...
Ca și la prima ediție, și acum s-a făcut risipă de imaginație, iar ceea ce a ieșit din mâinile dibace ale copiilor e greu de descris în cuvinte. Imaginile vă vor ajuta să admirați operele create de niște copii inspirați și talentați, plini de idei, cu suflet curat, arzând ca o flacără olimpică.
Nu i-a fost tocmai ușor juriului, format din prof. Racz Eliza, prof. Deak Arpad, Kovari Katalin (reprezentantul Comunității Evreilor) și Victor Micula (reprezentantul elevilor) să se decidă asupra celor mai ingenioase lucrări.
Câștigătorii concursului de machete
Locul I – echipajul școlii „Silvania” din Șimleul Silvaniei (alcătuit din elevii: Lupo Mădălina, Ungur Marina și Criste George; locul II – echipajul școlii „Miron Pompiliu” din Ștei (format din  Balaj Alina, Vlad Laura și Iova Alexandra); locul III – cel de-al doilea echipaj al școlii „Silvania” din Șimleul Silvaniei (alcătuit din Grădinar Maria, Pocola Livia și Mihăilescu Larisa).
Câștigătorii au fost premiați cu cadouri de către „European Drinks”, iar celelalte echipaje au primit diplome de participare.
Prof. Ioana Klein, coordonatorul de proiect, i-a avut alături și la actuala ediție pe membrii echipei de proiect:  Alina Deliman – consilier educativ, Anca Onofrei, Ileana Pele și Furtos Gabriela - profesori la școala „Nicolae Bălcescu”, iar manifestarea a fost o reușită, cu toții fiind încântați să trudească împreună mai bine de două ore, muncind în echipă și creând lucrări izbutite, de care s-au arătat mândri, rodul al „transpirației” și inspirației lor. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cea de-a doua ediție a proiectului „Hai-ku noi...”.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:08:20 Ora standard a Europei de Est