Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala din Biharia, în Slovacia, între cele 108 școli din 15 țări europene

De la Salzburg la Debrecen, Biharia și Senec

Școala din Biharia, în Slovacia, între cele 108 școli din 15 țări europene

Între 23 și 26 martie 2010, prof. Vad Márta, directorul Școlii cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia și eleva Șulea Roberta au reprezentat școala din Biharia la etapa finală a proiectului internațional ACES, desfășurată în Slovacia, în localitatea Senec, în apropiere de Bratislava.

La cea de-a patra etapă, etapa de evaluare a proiectului „Different but the same” (Diferiți și totuși la fel), proiect finanțat de fundația Erste și Interkulturelles Zentrum din Viena, au participat circa 350 de persoane, reprezentanți .a 108 școli din 15 țări din Europa de Est, care au avut 43 de proiecte câștigătoare în anul școlar 2009-2010. La reuniunea finală, au participat, în plus 20-30 de școli, în calitate de invitați. România a fost reprezentată la etapa finală de 17 școli, printre care și școala din Biharia.
Celelalte trei etape s-au desfășurat, eșalonat, în cadrul celor 43 de proiecte, strict în compania partenerilor de proiect. În prima etapă, doamna profesor Vad Márta și eleva Șulea Roberta au participat, în luna septembrie 2009, alături de partenerii de proiect, la reuniunea de la Salzburg (Austria); în octombrie 2009, în etapa a doua, au fost prezente la reuniunea  găzduită de școala parteneră din Debrecen (Ungaria); a treia etapă s-a desfășurat la Biharia, în ianuarie 2010, împreună cu partenerii din Debrecen, iar a IV-a etapă, în martie, la Senec (în Slovacia).
„Ceea ce ne-au impresionat la toate reuniunile internaționale sunt deschiderea, atitudinea, atmosfera și modalitatea familiară de a aborda problemele serioase prin intermediul jocurilor și activităților practice, antrenante. Străinii nu fac caz de teorie și știință, ei traduc totul prin joc, prin activități de atelier, punând delegațiile în situația de a acționa, de a crea, de a produce ceva, orice în afară de vorbe goale. De aceea și atmosfera este una antrenantă, deloc plictisitoare. Se promovează, în toate cazurile, dialogul, cunoașterea partenerilor, socializarea”, ne-a declarat doamna profesor Vad Márta.
Așa după cum știm, în învățământ, lucrurile serioase se învață, se dobândesc mai ușor prin joc, prin activitate practică, nu prin conferințe, mese rotunde și ședințe de partid...
 Școala din Biharia - școală ACES
„Pentru prezentarea proiectului, la etapa de evaluare, fiecare am primit doar trei minute. În cele trei minute, elevul, ca reprezentat al școlii, a trebuit să prezinte în fața panoului pregătit de-acasă, esența, concluzia și finalitatea proiectului pe care l-am derulat. La final, cu toții am votat proiectul care ni s-a părut cel mai bun.
În fiecare seară, am avut programe opționale, la alegere. Fiecare a optat pentru ceea ce a dorit. Important era să învățăm unii de la alții, să comunicăm. Am învățat și un cântec împreună, despre prietenie.
Mesajul sponsorilor a fost acela că se poate lucra foarte bine, fără frontiere, deși vorbim limbi diferite. Putem acționa împreună și putem obține rezultate foarte bune. La final, fiecare delegație am primit o plachetă - școală participantă la proiectul-program ACES, în genul „școală europeană” sau „școală verde”, a conchis interlocutorul nostru.
Prin urmare, Școala cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia a devenit o școală ACES. (Ovidiu DAN)  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:20 Ora standard a Europei de Est