Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„We are so different but still we are the same”

A treia vizită de proiect

„We are so different but still we are the same”

În cadrul parteneriatului multilateral Comenius „We are so different but still we are the same”, parteneriat aflat în primul an de derulare, s-a desfășurat a treia vizită de proiect la instituția parteneră din Turcia, Samandıra Anadolu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi din Istanbul.

Vizita a avut loc în perioada 24 – 29 martie 2010, iar Grupul Școlar „Ioan Bococi” din Oradea a fost reprezentat de trei profesori.
 La Istanbul, profesorii români s-au întâlnit cu profesorii parteneri din Portugalia (două școli), Italia, Lituania, Polonia, Letonia, Grecia, România (Sibiu) și Turcia.
Programul întâlnirii a constat din prezentarea curriculumului școlar al fiecărei școli partenere, prezentarea unei idei de predare a unei lecții, la alegere, din următoarele obiecte de studiu: IT, Istorie, Istoria Artei. De asemenea, în cadrul reuniunii, s-au prezentat rezultatele la chestionarul Media aplicat elevilor din fiecare școală.
S-au prezentat în power point, cărți sau meniuri „Bucate tradiționale” specifice fiecărei țări.
Profesorii participanți la întâlnirea din Istanbul, au ținut lecții de 45 de minute de limbă maternă, cu câte o echipă formată din șase elevi turci. Astfel, au avut ocazia să cunoască mai bine mediul școlar dinTurcia, să observe tradițiile istorice și culturale din această țară, iar în timpul întâlnirilor de lucru animate de profesorul Luis Militao, coordonatorul portughez de proiect, s-au verificat rezultatele primelor vizite de proiect din Lituania –Vilnius și Sibiu.
Rezultatele competiției pentru logo-ul proiectului și pentru reclama video s-au obținut în urma votului pe site-ul proiectului și au fost comunicate și apreciate de toți participanții.
S-a stabilit programul de activități pentru următoarea vizită de proiect din Portugalia, instrumentele de diseminare și cele de evaluare a activităților proiectului.
„Întâlnirea de proiect din Istanbul a fost extrem de utilă și interesantă pentru participanți, iar până la viitoarea vizită de proiect care va avea loc în mai 2010 în Portugalia - Caldas da Rainha, unde vor participa alături de profesori și elevi, se vor pregăti următoarele activitati stabilite”, după cum aveam să aflăm de la prof. Mihaela Popovici – coordonator de proiect (P. M.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  „We are so different but still we are the same”

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:11:04 Ora standard a Europei de Est