Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studenții Universității din Oradea, joi, în grevă de avertisment

Solicităm un învățământ superior pentru studenți

Studenții Universității din Oradea, joi, în grevă de avertisment

Joi, 22 aprilie 2010, studenții Universității din Oradea intră, alături de Sindicatul „Corpul Profesional Universitar” (C.P.U.), în grevă de avertisment, prin care încercăm să atragem atenția în mod pașnic cu privire la problemele cauzate de proiectul legislativ aflat momentan pe masa de lucru a Parlamentului României.

Îndemn, pe această cale, pe toți studenții din Universitate să se alăture demersului național de a nu se prezenta la cursuri, deoarece dacă legea este adoptată sub forma în care a fost înaintată Parlamentului, aceasta pereclitează destinul academic a generații întregi de tineri ce ar avea acum șansa studiilor universitare.
Atenționăm asupra riscului comasării de universități, implementării unui sistem în care studenții își pot pierde locul la forma fără taxă, indiferent de rezultatele lor la învățătură, un sistem în care nu vor avea niciun cuvânt de spus la conducerea universitară și în care nimeni nu îi va putea apăra de abuzurile unei conduceri venite din afara universității, interesată numai de veniturile proprii și nu de destinul instituției respective de învățământ.
Considerăm că studenții, și în speță, comunitatea academică, reprezintă ultima redută care trebuie să apere și să îndemne societatea românească să ia atitudine împotriva celui mai nociv act normativ ce a fost întocmit vreodată pentru distrugerea învățământului românesc.
Dorim să ne delimităm de orice atitudine sau reacție violentă ce ar putea avea loc împotriva celor care promovează această glumă făcută în pripă, intitulată Legea Educației.  Considerăm că în anul 2010, într-un stat membru al Uniunii Europene nu poate fi adoptată o lege într-o formă atât de incoerentă, impusă fără un consens al tuturor factorilor implicați, legiferată într-un timp atât de scurt, care a permis aberații cum este cazul Art.116 prin care casele studenților (proprietate personală a studentului) devin spațiu universitar.
Nu dorim să credem că o astfel de lege poate fi adoptată în România și de aceea, îndemnăm parlamentarii români să o respingă, întrucât este greu să repari prin amendare un act care este prost întocmit.
Solicităm presei locale și naționale să își îndrepte atenția asupra gravului atentat îndreptat împotriva societății românești comis de această lege. Nimic nu poate fi mai grav decât un popor lăsat în neștiință.
Adrian Dumitru Dume, președintele studenților din Senatul Universității din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:22 Ora standard a Europei de Est