Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Zilele școlii” la „Nicolae Bălcescu” din Oradea

În perioada 19 – 23 aprilie

„Zilele școlii” la „Nicolae Bălcescu” din Oradea

De luni până vineri (inclusiv), elevii și dascălii de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea vor participa, eșalonat, la o serie de manifestări menite să marcheze, prin acțiuni bogate și variate, „Zilele școlii”, manifestare tradițională în peisajul învățământului bihorean.

Luni (19 aprilie 2010), au fost programate patru manifestări: o evocare a personalității lui Nicolae Bălcescu, în sala clasei a IV-a C, activitate condusă de înv. Florica Ferenț (cu participarea reprezentanților claselor din ciclul primar); concursul de istorie „Nicolae Bălcescu – în conștiința neamului românesc” (cu participarea unor echipaje din clasele a VIII-a), activitate condusă de prof. Emil Prodan); ateliere de meșteșuguri pentru elevii gimnaziști, activitate organizată și condusă de prof. Dorina Szatmari; concurs karaoke (tot pentru elevii din gimnaziu), organizat de prof. Alina Zaha.
Tablouri din flori naturale și împletituri...
Prof. Dorina Szatmari a organizat, în două serii, ateliere de meșteșuguri pentru clasele V-VI, respectiv VII-VIII.
În jurul unei mese, Alexandra Ioanovici, Bianca Olar, Kiraly Camelia, Larisa Barna, Mădălina Urs, Andrada Suciu și Ștefan Simon împleteau sfoara în trei, în diferite modele, inserând în cadrul modelului mărgele și boabe de fasole ca „design” cu efect neașteptat. La masa alăturată, Ionuț Gal, Flaviu Duca, Alex Pentie, Cătălin Petruț și Adrian Abrudan pictau tablouri cu motive florale populare, luate de pe farfurii de ceramică, iar în cadrul celui de-al treilea atelier, se confecționau tablouri pe pânză de sac de urzică, prin aplicare (lipire) de flori naturale uscate. Elevii s-au perindat de la un atelier la altul, după preferință, astfel că pe unii aveam să-i descoperim, în răstimpul celor două ore, la toate cele trei ateliere. Liniștea și „febra” creației au fost „amplificate”... de câteva piese folclorice difuzate de un radiocasetofon.
Pe la cele trei ateliere, au trecut, ca să ia „pulsul” activităților, reporteri și fotoreporteri din școală (Ioana Dzițac și Dora Ghilea), directorul adjunct, prof. Szabo Gyongyi și consilierul educativ, prof. Alina Deliman.
Karaoke ... în premieră!
Prof. de muzică Alina Zaha și prof. de română Ileana Pele au organizat, în premieră, un concurs karaoke, ce s-a bucurat de un succes teribil (29 de concurenți din clasele VII-VIII și 26 din V-VI). Cinci din cei 55 de concurenți au evoluat solo (Ștefana Călugăr, Alexandru Sime, Mihok Eduard, Delia Ioniță și Bungo Beatrice), iar ceilalți, în grup (de doi, trei, patru sau cinci).
„E un alt gen de educare a simțului artistic, estetic, de încredere în sine, un exercițiu de limbă (română sau străină), de autocontrol, de deschidere și lărgire a sferei genurilor muzicale, un prilej de socializare, delectare și cunoaștere...”, după cum aveau să aprecieze organizatorii evenimentului (Alina și Ileana), directorul școlii, prof. Ioan Mocan, și cum avea să consemneze și Darius Beleneși (reporterul școlii).   
Astăzi – două concursuri și un meci („neobișnuit”)
Pentru astăzi (marți, 20 aprilie), sunt programate trei manifestări: concursul literar „Pe tărâmul minunat al cărților”, la care vor participa echipaje din clasele a III-a A, B și D (activitate organizată de prof. Monica Igna); un concurs de cultură generală, cu participarea echipajelor din clasele a IV-a A, B și D (organizat de prof. Simona Vancea); un meci de fotbal între elevi și reprezentanți ai Poliției de Proximitate (activitate pusă la cale de consilierul educativ, prof. Alina Deliman). (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:„Zilele școlii” la „Nicolae Bălcescu” din Oradea.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 15:52:52 Ora standard a Europei de Est