Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prima zi a probei de evaluare a competențelor digitale

Examenul național de bacalaureat

Prima zi a probei de evaluare a competențelor digitale

Luni, 19 aprilie 2010, în prima zi a probei de evaluare a competențelor digitale (D) din cadrul examenului de bacalaureat 2010, s-au prezentat 45.178 de elevi din totalul celor 47.619 înscriși. Au lipsit sau au fost reprogramați pentru zilele următoare un număr de 2.441 candidați. Cei mai mulți participanți s-au înregistrat în București (4.151), respectiv județele Dolj (1.826) Iași (1.821) și Prahova (1.810).

Proba s-a desfășurat în condiții normale, fără evenimente deosebite. Din totalul de 1.410 unități de învățământ liceal care organizează această probă, 1.349 au descărcat subiectele, potrivit normelor stabilite de Consiliul Național de Evaluare și Examinare. Celelalte 61 de centre nu au avut candidați repartizați pentru această zi. S-au înregistrat 10 situații speciale în opt județe (Argeș, Caraș-Severin, Constanța, Dolj, Vaslui, Vrancea, Timiș și Suceava), respectiv în Capitală. Cu excepția cazului din județul Suceava, unde începerea probei a fost decalată cu 30 de minute până la remedierea problemelor cauzate de conectarea la Internet, în celelalte situații s-a apelat la subiectele de rezervă offline din cauza unor probleme tehnice legate de conexiunea deficitară la Internet.
”Urez tuturor elevilor care susțin proba D a bacalaureatului, dar și celelalte probe, succes și concentrare maximă! Îmi exprim speranța că toate centrele de examen la care sunt arondați le oferă condiții de normalitate pentru ca ei să obțină rezultatele pe care le merită. Le mulțumesc profesorilor, membri în comisiile de bacalaureat, pentru implicarea în buna desfășurare a probei. În ceea ce privește derularea, în continuare, a examenului de bacalaureat, solicit membrilor comisiilor județene responsabilitate. Obiectivul nostru este ca evaluarea elevilor să reflecte în mod real nivelul cunoștințelor dobândite pe parcursul școlarității lor”, a declarat doamna Oana Badea, secretar de stat în MECTS și președinte al Comisiei Naționale de bacalaureat.
Marți – 46.072 de candidați, în 1251 de școli
Marți, 20 aprilie, sunt planificați la examen 46.072 de candidați în 1.251 de  unități de învățământ. Pentru restul perioadei, calendarul are următoarea configurație: 21 aprilie - 40.457 candidați, 22 aprilie - 30.876 candidați, 23 aprilie - 20.593 candidați, 26 aprilie - 12.380 candidați, 27 aprilie - 7.693 candidați, 28 aprilie - 4.272 candidați și 29 aprilie - 2.207 candidați. 114 elevi au solicitat recunoașterea/echivalarea probei, întrucât dețin un certificat de competență digitală ECDL, în conformitate cu normele stabilite de MECTS. Reamintim faptul că proba D se desfășoară în laboratoarele de informatică din unitățile de învățământ liceal, începând cu ora 13.00 și presupune două etape, ce cumulează maximum 90 de minute ca timp de lucru:
a) rezolvarea unor sarcini de lucru referitoare la domeniul: „Mijloace moderne de comunicare. Rețeaua Internet". Durata acestei etape este, de regulă, de 15 minute, dar nu poate depăși 30 minute;
b) rezolvarea unor sarcini de lucru din celelalte domenii de competență prevăzute în programa de bacalaureat, căreia i se alocă restul timpului rămas până la cele 90 de minute cât are proba, cumulat. Candidații au de rezolvat un număr de aproximativ 16-17 de itemi, ce vizează competențe din următoarele domenii: „Concepte de bază privind sistemele de calcul", „Utilizarea computerului și organizarea fișierelor/sisteme de operare", „Procesoare de texte", „Procesoare de calcul tabelar", „Prezentări", „Baze de date" și „Mijloace moderne de comunicare. Rețeaua Internet (HTML)”.
Rezultatul obținut de fiecare candidat nu se exprimă prin note sau prin calificativ admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competență în raport cu standardele europene recunoscute în domeniu. În funcție de punctajul obținut, se va stabili nivelul de competență digitală a candidatului, după cum urmează: utilizator începător (0-25 puncte), utilizator de nivel mediu (26-50 puncte), utilizator avansat (51-74 puncte) și utilizator experimentat (75-100 puncte). Rezultatele finale se comunică după ultima zi de examen. Un elev care nu se prezintă la probele orale poate participa la probele scrise, însă nu poate promova examenul de bacalaureat.
Presa are acces în unitățile de învățământ liceal care organizează probe de evaluare a competențelor digitale sau în centrele de examen numai cu avizul președintelui comisiei și însoțită de un membru al comisiei, exclusiv înainte de începerea sau după încheierea probelor. Pentru realizarea materialelor specifice presei (înregistrări/fotografii/preluări de imagine) este necesar acceptul persoanelor care apar în materialele respective. (Biroul de presă)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 22:14:33 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...