Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Platforma ThinkQuest-liant, între metodele moderne și clasice în educație

Final de proiect la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș

Platforma ThinkQuest-liant, între metodele moderne și clasice în educație

Joi, 15 aprilie 2010, la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș s-a sărbătorit finalizarea proiectului de învățare „Ecuații în R”.

În proiect au fost implicați elevii clasei a VII-a, coordonați de prof. Crina Bercovici. Alături de elevi, la această festivitate au participat prof. Rodica Monenciu – director adjunct, prof. Gabriela Briscan – diriginta elevilor, prof. Szatmari Edit, Emil Apostol, Simona Cap, Cristian Pop de la catedra de matematică-informatică, prof. Mirela Tudor, precum și reprezentantul părinților.
Sărbătoarea a început prin cuvântul prof. Crina Bercovici, care a împărtășit celor prezenți despre modul în care a fost gândit proiectul, despre experiența câștigată alături de elevi, pe parcursul derulării proiectului (8 martie - 15 aprilie 2010).
 „Matematica, „puntea suspinelor” pentru unii elevi, poate fi transformată în obiectul care îți oferă multe satisfacții! Nu se poate descrie bucuria, satisfacția reușitei, încrederea în sine pe care o simte un elev atunci când, în urma unor eforturi, a multor încercări, rezolvă o problemă. Acest sentiment de mândrie îl motivează pe elev în activitățile ulterioare. În urma corectării lucrărilor la testele naționale, tezele cu subiect unic etc, s-a constatat că elevii greșesc la rezolvarea unor ecuații simple și au rețineri în abordarea problemelor care se reduc la rezolvări de ecuații. Ecuațiile ne-ar putea deveni prietene! – este mesajul acestui proiect. Acest proiect a avut ca scop general însușirea standardelor de conținut și de bază ale unității de învățare Ecuații în R. Totul a pornit de la întrebarea esențială: Ecuațiile fac parte din viața noastră de zi cu zi. Elev + Curiozitate + Utilitate + Artă + Tehnologie + Inovație + X = ECUATIE. Cine ar putea fi X?”, spunea  coordonatoarea proiectului.
 Pe parcursul derulării proiectului, elevii, folosind platforma ThinkQuest oferită de Firma Oracle și-au dezvoltat competențele secolului al 21-lea: gândire critică, lucrul în echipă, creativitatea, comunicarea, tehnologia, dezvoltarea sinelui.
 Clasa a fost grupată ca o unitate pentru a se face anunțurile comune. Elevii care au învățat în grupuri mici, câte 3, au avut posibilitatea să se corecteze între ei. Profesorul a monitorizat echipele de lucru și a corectat eventualele greșeli nesesizate de elevi, aceștia având posibilitatea să aprofundeze subiectul și acasă. Dacă nu au avut condiții acasă au avut acces la Internet în școală - în pauze, după cursuri (între orele 14.00 și 15.00) precum și la solicitarea acestora. După finalizarea lucrărilor, participanții la proiect au notat produsele finale folosind opt criterii de apreciere.
Cu mulțumirea lucrului bine făcut, elevii au deschis paginile proiectului prezentând paginile și dovezile activității desfășurate, dar și creațiile lor.   Evenimentul a continuat cu anunțarea clasamentului, premierea pe echipe și acordarea unor premii speciale pentru: cel mai bun coleg în cadrul proiectului, cel mai bun coleg de echipă, cel mai activ elev, cel mai hotărât lider, cel mai reușit produs final, cea mai bună lucrare scrisă etc. Premiul I a fost obținut de echipele „Galben” și „Orange”  (nota 10 + două credite + „dosarul magic”), premiul II – echipele  „Violet”, „Roșu” și „Verde” (nota 10 + două credite + „dosarul magic”) iar premiul III – echipele „Indigo” și „Albastru” (nota 9 sau două credite + „dosarul magic”).  Desigur, diplomele au fost însoțite și de un premiu dulce.
De menționat că în lunile martie și aprilie, în școală au mai fost derulate două proiecte asemănătoare:
1. Proiectul „Healty Food – Healty body – Helaty Life”, realizat pe platforma ThinkQuest în perioada 22 februarie -1 aprilie 2010 cu elevii clasei a XII-a D (matematică-informatică) și coordonat de prof. Szatmari Edit. S-a pornit de la întrebarea esențială: „Trăim pentru a mânca sau mâncăm pentru a trăi?” Paginile proiectul ne descriu ce înseamnă o alimentație inadecvată, necesitatea de a ne schimba modul de alimentație și de a elimina sedentarismul, atât la elevi, cât și la părinți. Capitolele proiectului au fost: conștientizarea alimentației inadecvate; cauzele alimentației nesănătoase; pericole alimentare; căi greșite în alimentație; efectele unei alimentații nesănătoase (boli cauzate); alege sănătatea; alimentele tale să fie medicamentele tale; eliminarea sedentarismului, sport zilnic; tinerețe, bucurie prin stil de viață; sfaturi. La finele proiectului, s-au realizat pliante, o prezentare în power point și un site.
2. Proiectul „Microsoft Power Point”, implementat în perioada 1- 25 martie 2010 cu elevii clasei a X-a D (matematică-informatică) și coordonat de prof. Manuel Bercovici. În acest proiect de învățare elevii au lucrat în opt grupe, fiecare având de realizat prezentarea unei țări care a implementat platforma ThinkQuest în educație. Secvențele parcurse de acest proiect de învățare au cuprins fazele de definire, planificare, executare, revizuire și gestionare. După parcurgerea suportului teoretic și vizualizarea altor exemple de bună practică, elevii au realizat prezentări în power point. (Simion Suciu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Platforma ThinkQuest-liant, între metodele moderne și clasice în educație.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:53 Ora standard a Europei de Est