Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Un copac, o viață”

„Viitorul pădurii e în mâinile noastre”

„Un copac, o viață”

Miercuri (14 aprilie 2010), micii ecologiști ai clasei a II-a de la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” din Oradea (însoțiți de învățătoarea clasei, prof. Georgeta Susa și membri ai comitetului de părinți) au ieșit în natură, în zona Hidișel, împreună cu partenerii lor de proiect, elevii din clasele a III-a C și a IV-a F, de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 (îndrumați de prof. Tereza Ilisie și Carmen Nica).

Este cea de-a doua acțiune din cadrul proiectului educațional „Viitorul pădurii e în mâinile noastre”, proiect coordonat de prof. dr. Dan Matei – directorul L.P.S. „Bihorul” și prof. Georgeta Susa, prof. drd. Adelina Iacob – directorul școlii partenere (Șc. nr. 11) și prof. Carmen Nica. Prima a însemnat o convorbire pe tema pădurii, o pregătire teoretică, psihologică și morală...
Copiii și dascălii sunt prietenii cei mai fideli ai pădurii, mediului, apei, pământului... Ei luptă, cu armele lor, pentru protejarea acestor bogății naturale imense. Lipsiți de puteri și de legi pe măsura voinței și dorinței lor, ei nu pot decât să tragă semnale, să încerce să sensibilizeze și să le deschidă ochii celor mari pentru ocrotirea și gospodărirea lor cu chibzuință, pentru ca mâine să nu fie prea târziu.
„Nouă chiar ne pasă”, afirmă cei mici.
În cadrul proiectului educațional „Viitorul pădurii e în mâinile noastre”, elevii și dascălii de la Liceul cu Program sportiv „Bihorul” din Oradea și Școala cu clasele I-VIII nr. 11 ne-am propus o nouă lecție de viață – cunoașterea importanței pădurii pentru viața noastră și crearea unei atitudini pozitive față de pădure”, după cum ne spunea coordonatorul principal al acțiunii de miercuri, de la Hidișel, prof. Georgeta Susa.
Cu ajutorul gazdelor, invitaților și partenerilor (reprezentanți ai Direcției Silvice Oradea, Ocolului Silvic Oradea – ing. Cornel Hulea - șef ocol; Teodor Bungău – pădurar titular de canton Hidișel și pădurar Marcel Leucea), copiii au făcut completări cu puieți de gorun în plantațiile existente în zonă. Între timp, reprezentanții comitetului de părinți (Mariana, Mihaela, Emil și Mircea Andraș), coordonați de sponsorul principal al acțiunii, Ioan Tiberiu Cristea (de la S.C. Dorycor Tours SRL Oradea) au pregătit masa pentru truditorii și iubitorii pădurii care s-au întors de la muncă cu o foame de lup. După siestă, au mai și intrat în „mina părăsită” pentru delectare...
Așadar, micii ecologiști au avut, ieri, o zi de pomină, care le va rămâne întipărită în suflete. Cu siguranță, pădurea le va surâde la o nouă revedere, și le va mulțumi în felul său pentru isprava lor de toată lauda! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (105 poze), accesați Galeria foto: „Un copac, o viață”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:45 Ora standard a Europei de Est