Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul „e-VACANÞĂ!” (ediția a II-a)

Parteneriat între MECT și MCTI (pentru)

Programul „e-VACANÞĂ!” (ediția a II-a)

03.07.2007 Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului (MECT) și Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației (MCTI) au anunțat astăzi, stabilirea unui parteneriat în vederea implementării programului „e-VACANÞĂ!" la nivel național. Acesta se va derula în școlile I - VIII dotate cu infrastructură IT&C care doresc să le ofere copiilor alternativa unei vacanțe instructive, creative și interactive.

Parteneriatul a fost semnat pe baza rezultatelor remacabile înregistrate anul trecut, la prima ediție a programului „e-VACANÞĂ!", organizată în 17 școli-pilot din proiectul Economia Bazată pe Cunoaștere, implementat de Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației. Parteneriatul dintre cele două ministere presupune multiplicarea la nivel național a modelelor de succes derulate în cadrul programului la ediția precedentă, identificate de Ministerul Comunicațiilor, și utilizarea structurilor specifice Ministerului Educației, precum Inspectoratele Școlare, pentru maximizarea impactului programului în fiecare județ.
„Semnarea parteneriatului cu Ministerul Comunicațiilor certifică dorința noastră de a încuraja utilizarea noilor tehnologii de către elevi și profesori și în vacanța de vară. Considerăm că prin facilitarea accesului la resursele IT existente în școli, acest program poate fi un stimulent pentru studiul individual, desfășurarea de activități educaționale și valorificarea creativității", a declarat Zvetlana Preoteasa, Secretar de Stat pentru învățământ preuniversitar în MECT
.
„Succesul înregistrat de prima ediție a programului e-VACANÞĂ! a demonstrat interesul elevilor și al cadrelor didactice de a avea acces la tehnologie chiar și pe timpul vacanței și ne-a mobilizat în vederea stabilirii unui parteneriat cu Ministerul Educației, în vederea extinderii programului în toate școlile cu opt clase unde există infrastructură IT&C"
, a declarat, la rândul său, Balint Porcsalmi, Secretar de Stat în cadrul Ministerului Comunicațiilor și Tehnologiei Informației.
Programul „e-VACANÞĂ!" este o inițiativă educațională cu caracter voluntar, care își propune implicarea școlilor cu clasele I-VIII în implementarea unor activități bazate pe mijloace moderne de comunicații și tehnologia informației, precum și stimularea creativității copiilor și asigurarea unui cadru de comunicare interactivă cu ajutorul infrastucturii IT&C.

Obiectivele programului sunt stimularea utilizării resurselor de comunicații și tehnologia informației pe perioada vacanței de vară, întărirea capacității de management educațional, cât și susținerea elaborării de proiecte comune între școlile participante la program.
Prima ediție a programului a fost organizată anul trecut sub egida proiectului Economia Bazată pe Cunoaștere, beneficiind de participarea a nu mai puțin de 2.100 de copii și 100 de profesori din 17 școli din mediul rural și mic urban. La nivel național, programul desfășoară șase activități opționale și va fi monitorizat și evaluat de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului. Reprezentanții școlilor care vor realiza la un nivel înalt de performanță toate cele 6 activități propuse în cadrul proiectului vor face parte din Grupul de Lucru pentru promovarea Tehnologiei Informațiilor și Comunicațiilor în Educație. Grupul va funcționa ca o comunitate de expertiză cu rol consultativ în implementarea politicilor educaționale privind integrarea instrumentelor IT&C în procesul educațional, începând cu anul școlar 2007-2008.
În cazul școlilor din proiectul Economia Bazată pe Cunoaștere, programul „e-VACANÞĂ!", ajuns la cea de-a doua ediție, desfășoară patru activități bazate pe utilizarea instrumentelor IT&C, incluzând în premieră inițiative de promovare a comunităților cu ajutorul copiilor. Programul se va desfășura la nivelul fiecărei școli, va fi coordonat de către directorul unității școlare și monitorizat și evaluat de specialiști din Unitatea de Management al Proiectului din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Tehnologiei Informației. (Biroul de presă)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:17:01 Ora standard a Europei de Est