Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Structura examenului național de bacalaureat

Conform Legii Educației Naționale aprobate de Guvernul României

Structura examenului național de bacalaureat

Luni, 12 aprilie 2010.
Guvernul României a aprobat în ședința de luni, 12 aprilie, proiectul Legii Educației Naționale propus de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.

Conform acestui document, examenul național de bacalaureat se organizează în două sesiuni și constă în susținerea a 7 probe: 4 orale (sau de evaluare a diferitelor competențe specifice) și 3 scrise. Elevii care studiază în una din limbile minorităților naționale vor susține 5 probe orale și 4 probe scrise. Examenul de bacalaureat se va desfășura în conformitate cu prevederile acestei legi începând cu anul 2012.
Probele de evaluare a competențelor sunt în număr de 4, respectiv 5 pentru absolvenții care au studiat într-o limbă a minorităților naționale: evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română, evaluarea competențelor lingvistice la cele două limbi de circulație internațională studiate pe parcursul învățământului liceal și evaluarea competențelor digitale. La acestea se adaugă evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă pentru elevii care au studiat într-o astfel de limbă.
Probele scrise de evaluare a competențelor formate pe durata învățământului liceal sunt următoarele: o probă scrisă la limba și literatura română, respectiv limba și literatura maternă (probe comune pentru elevii de la toate filierele, profilurile și specializările, cu precizarea că proba în limba maternă e susținută doar de elevii care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităților naționale) și două probe scrise, diferențiate, în funcție de profil, filieră sau specializare.
Astfel, pentru profilul real din filiera teoretică, elevii vor susține examen la matematică și o probă transdisciplinară din științele naturii (fizică, chimie și biologie). Pentru profilul umanist din filiera teoretică probele se vor susține la geografie și transdisciplinar din științe socio-umane (istorie, economie, sociologie, filozofie, psihologie). Pentru filiera tehnologică va fi o probă scrisă la disciplina specifică profilului și o probă transdisciplinară specifică domeniului de pregătire, iar pentru filiera vocațională sunt prevăzute o probă practică sau scrisă, după caz, specifică profilului sau specializării și o probă transdisciplinară specifică profilului sau specializării.
În cazul probelor de evaluare a competențelor în limbi de circulație internațională și a competențelor digitale, rezultatul evaluării se exprimă prin nivelul de competență corespunzător Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi, respectiv prin nivelul de competență, în raport cu standardele europene recunoscute în domeniu. Elevii care promovează, pe parcursul învățământului preuniversitar, examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine sau examene cu recunoaștere europeană pentru certificarea competențelor digitale, au dreptul la recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la aceste examene, la cerere și conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.
Examenul național de bacalaureat se consideră promovat de către absolvenții învățământului secundar superior, liceal, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții: au susținut probele de evaluare a competențelor specifice, au susținut probele scrise prevăzute și au obținut cel puțin nota 5 la fiecare dintre acestea și au o medie aritmetică, calculată cu două zecimale exacte, a notelor obținute la probele scrise cel puțin egală cu 6. În urma promovării examenului național de bacalaureat, absolventului i se eliberează diploma de bacalaureat. Absolvenților de liceu care au susținut evaluările competențelor specifice li se eliberează certificate care atestă nivelul de competență lingvistică, respectiv nivelul de competență digitală. Eliberarea acestor certificate nu este condiționată de promovarea probelor scrise. În cazul nepromovării examenului național de bacalaureat, pot fi recunoscute în sesiunile următoare, la cerere, rezultatele la evaluările competențelor specifice, respectiv rezultatele la probele scrise fost promovate cu cel puțin nota 5.
Pentru anumite filiere, profiluri, specializări sau calificări, stabilite de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, absolvenții învățământului liceal pot susține un examen de certificare a calificării, separat de examenul de bacalaureat. Conținutul, calendarul și modul de organizare a examenului de certificare a calificării se stabilesc de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și se dau publicității, pentru fiecare generație, cel mai târziu la începutul ultimei clase de liceu. Absolvenții învățământului liceal, care susțin și promovează examenul de certificare a calificării primesc certificat de calificare, corespunzător nivelului stabilit prin Cadrul Național al Calificărilor și suplimentul descriptiv al certificatului în format EUROPASS. Eliberarea certificatului de calificare nu este condiționată de promovarea examenului de bacalaureat. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:44:44 Ora standard a Europei de Est