Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Mereu în Europa prin sărbători, obiceiuri și tradiții”

În Joia Mare, la Gyula (Ungaria)

„Mereu în Europa prin sărbători, obiceiuri și tradiții”

Proiectul internațional „Mereu în Europa prin sărbători, obiceiuri și tradiții” se desfășoară între două școli partenere, Școala cu clasele I-VIII nr. 16 din Oradea și Liceul „Nicolae Bălcescu” din Gyula (Ungaria).

În Joia Mare (în 1 aprilie 2010),  20 de persoane ne-am deplasat cu patru mașini la Gyula, la liceul partener, unde gazda noastră, dna prof. Gurzău Maria Csegledi, directorul liceului ne aștepta împreună cu alți profesori și elevi.
Delegația școlii noastre a fost formată din prof. Burcă Smaranda – directorul adjunct al școlii, Panc Maria – profesorul coordonator și echipa de proiect (prof. Alb Victor și Ungur Maria), alături de elevi ai clasei a II-a A și părinții acestora. Orădenii și-au propus să le arate partenerilor cum se încondeiază ouălor de Paști, în Vinerea Mare, și al cărui meșteșug s-a transmis cu sfințenie din generație în generație.
După ce s-au prezentat costumele populare specifice zonei județului Bihor, Pirtea Ioana, una dintre mămicile care purtau costume populare tradiționale din zona Beiușului, a interpretat o priceasnă ce se cântă în Săptămâna Patimilor și care a făcut trecerea spre o lume arhaică, amintindu-ne de patimile lui Iisus. Alte purtătoare ale tradițiilor românești peste graniță îmbrăcate în costume populare au fost Florica Ghergheleș, Mariana Munteanu și prof. Maria Ungur, care, după prezentarea în power point făcută de dna Panc Maria despre tradiții românești, au prezentat alături de prima mesageră tainele încondeiatului ouălor făcute atât cu ceară și folosind „bizarca”, cât și cu frunze de
Trifoi, folosind cojile de ceapă. Dnele Dulacsi Csilla și Deiac Ioana au dat o mână de ajutor, atât la picurarea cu ceară a ouălor, cât și la înregistrarea video a harnicilor artiști.
Copiii care au fost în centrul activităților (Evelin, Denisa, Brandon, Raul, Carla și Cristina) au avut de învățat, dar și ei au transmis din tehnicile însușite de la părinți și dascăli, iar la sfârșit au oferit gazdelor frumoase coșulețe făcute în clasă, de mânuțele lor, umplute cu ouă încondeiate.
Pentru trăinicia relației lor de parteneriat și prietenie, orădenii le-au  donat partenerilor câteva cărți. La despărțire, ai noștri și-au servit partenerii cu cozonaci, cornuri, mere și ouă roșii, iar gazdele, cu fursecuri, prăjituri și suc.
Următoarea întâlnire de proiect se va desfășura la Oradea. (Maria Ungur și Maria Panc)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:53 Ora standard a Europei de Est