Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Educația omului de azi pentru lumea de mâine”

Joi, la C.C.D. Bihor, o nouă ediție din volumul

„Educația omului de azi pentru lumea de mâine”

Casa Corpului Didactic Bihor a găzduit, joi, 8 aprilie 2010, lasarea celei de-aVII-a ediții din volumul „Educația omului de azi pentru lumea de mâine”, sub coordonarea prof. univ. dr. Vasile Marcu și Mariana Marinescu.

Virginia Tiurbe – directorul C.C.D. Bihor, în calitate de gazdă, dar și de partener al Departamentului pentru Pregătirea și Perfecționrea Personalului Didactic din cadrul Universității  Oradea, a salutat această nouă apariție. Făcând o sinteză a ediției, s-a referit la toate cele patru secțiuni, punctând câteva teme de maximă actualitate și impact în educația omului de azi.
Perfecționarea... cheia sporirii calității în învățământ
Prof. univ. dr. Vasile Marcu a subliniat dorința cadrelor didactice de a se perfecționa mereu în noul context european.
„Perfecționarea personalului didactic rămâne cheia sporirii calității în învățământ. Trebuie să înțelegem că suntem autorii unor lucrări în lumina pedagogiei europene și că trebuie să ne gândim și la finalitățile învățământului european. Se impune tot mai mult să devenim profesori europeni...”
Referindu-se la cifra 101, înscrisă pe coperta actualei ediții,
 dl profesor a explicat că aceasta ține de volumul la care a ajuns colecția „Educația în Mileniul III”, lansată prin 2000, cu câte 10 apariții în medie pe an. Fără a stărui asupra actualei ediții, a ținut să semnaleze faptul că în colectivul de redacție și-au găsit locul și cadre didactice din alte zone ale țării (Arad, Alba Iulia, Suceava, Iași), ba chiar și din Chișinău (Republica Moldova), lansând astfel o deschidere internațională.
Directorul D.P.P.P.D. a lansat apoi un semnal despre îmbătrânirea populației Europei, făcând cunoscută o nouă carte apărută, recent, intitulată „Activități motrice adaptate la persoanele de vârsta a III-a”.
„Avem o școală bună... încă!”
Într-o mărturisire de credință, doamna Mariana Marinescu a ținut să-și manifeste satisfacția „pentru încă o reușită, care se cheamă actuala ediție a revistei noastre, bucurându-ne de tot ceea ce am înfăptuit împreună, dar și de semnalele care ne vin, de provocările care vin din partea unor colegi din străinătate. Revista este deschisă dumneavoastră, dar și altora, celor care doresc să-și exprime gândurile și frământările didactice, să-și facă cunoscută experiența, simțind nevoia unei educații permanente. Avem o școală bună... încă. Suntem în etapa de punere în practică a tot ceea ce am învățat...”
„Acest manual face trecerea de la o teorie stufoasă spre ceva concret”, practic, ceea ce se înfătuiește zi de zi la clasă, vorba dlui prof. Vasile Marcu.
Provocat într-un fel la discuție, conf. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul a vorbit despre starea de spirit pe care au reușit să o creeze cei doi coordonatori ai revistei (Vasile Marcu și Mariana Marinescu), vrednici de admirat pentru muncă, perseverență și dăruire.
Structurată pe patru secțiuni, actuala ediție (a VII-a) cuprinde o parte din comunicările științifice prezente la Sesiunea științifică „Educația omului de azi pentru lumea de mâine”, din 2009, organizată de D.P.P.P.D., din cadrul Universității din Oradea.
În prima secțiune (Abordări interdisciplinare) sunt publicate studii și articole care vorbesc despre locul și rolul universității românești în contextul european,  gândirea pozitivă și educația incluzivă, sistemul educațional informatizat, educația permanentă, calitățile profesorului mentor...
În cea de-a doua secțiune (Noile educații în societatea cunoașterii), sunt abordate: combaterea consumului substanțelor psihoactive, educația tehnologică, argumente pentru o alimentație sănătoasă...
Secțiunea „Elemente de didactică aplicată” cuprinde: tendințe și orientări în didactica modernă, „școala” ortografiei, jocul didactic, precum și trei proiecte de activitate didactică.
Ultima secțiune adună rezultate ale preocupărilor studenților, masteranzilor, doctoranzilor și profesorilor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Educația omului de azi pentru lumea de mâine”.

Trimite email
miercuri, 4 decembrie 2024, 09:50:02 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

În așteptarea lui Moș Nicolae

La Școala Gimnazială „Dacia”, umplem ghetuțele cu... povești!
Marți, 3 decembrie 2024, elevii claselor I A și I H, împreună cu învățătoarele lor, Maria Brisc și Diana Mojolic, au „lustruit” de zor ghetuțele, în așteptarea lui Moș Nicolae...