Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Proba scrisă la Limba și literatura română

Bacalaureat – 2007

Proba scrisă la Limba și literatura română

01.07.2007
Precizări cu privire la subiectele pentru proba scrisă de Limba și literatura română din cadrul examenului de Bacalaureat 2007:
Subiectele cuprinse în varianta cu numărul 78, extrasă în data de 29 iunie 2007, ora 9.00, de Comisia Națională de Bacalaureat pentru proba scrisă de Limba și literatura română corespund integral tematicii din programa aferentă examenului din acest an.

Varianta 78 este una dintre cele 100 elaborate pentru această disciplină de Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare, fiind publicată pe site-ul http://subiecte20007.edu.ro/ încă din 15 ianuarie 2007. MECT a supus dezbaterii publice toate variantele de subiecte cu scopul de a asigura transparența decizională și de a le revizui, în funcție de opiniile critice ale elevilor, părinților și cadrelor didactice.
Forma finală a variantei 78 de la proba scrisă de Limba și literatura română a fost publicată pe site începând cu data de 19 februarie 2007, neexistând nici un fel de obiecții din partea celor îndreptățiți să formuleze contestații sau propuneri. Apreciem că una din posibilele motivații pentru această lipsă de reacție este tocmai faptul că subiectele din structura variantei sunt corect formulate și se regăsesc în programa de examen. Nemulțumirile în legătură cu varianta 78 au fost exprimate după susținerea probei și vizează gradul de dificultate pentru subiectul de la punctul 3.
Conform strategiei de elaborare a subiectelor, în orice variantă cerințele formulate la punctul 3 au rol de departajare. Tratarea acestora, în acord cu solicitările, permite reflectarea diferențelor între elevi în ceea ce privește pregătirea la disciplină și competențele dobândite.
Rezolvarea subiectului al III-lea al variantei 78 viza capacitatea candidaților de a elabora un eseu argumentativ în care să fie prezentat imaginarul poetic tradiționalist dintr-o poezie studiată, pornind de la un text al criticului Nicolae Manolescu. Interpretarea textului nu reprezenta o cerință în sine. Potrivit autorilor, la sfârșitul liceului elevul este sau ar trebui să fie capabil să identifice ideea de bază a unei afirmații critice. Subiectul dădea posibilitatea oricărui elev ca, în funcție de ceea ce a studiat la clasă cu profesorul sau din manual să reflecte, la alegere, o formulă poetică a tradiționalismului.
Subiectul al III-ea este cotat cu 30 de puncte, din care 16 puncte pentru conținut (formularea tezei sau a unui punct de vedere, argumentarea lui) și 14 puncte pentru redactarea eseului (organizarea ideilor, utilizarea limbii literare, abilități de analiză și interpretare, ortografie, punctuație etc.). Pe baza baremului, profesorul evaluator are posibilitatea să identifice ceea ce știe și poate elevul.
Curriculumul pentru disciplina Limba și literatura română pune accent pe latura formativă a învățării și este centrat pe achiziția competențelor precizate în programa de Bacalaureat. Conform acesteia, manualul școlar este doar unul din suporturile didactice utilizate de profesori și elevi în procesul de predare-învățare, conținutul fiind valorificat în funcție de specificațiile din programa de Bacalaureat și din programa școlară corespunzătoare.
Cele 100 de variante elaborate pentru diferitele discipline acoperă toată materia de examen. Prin urmare, indiferent de preferințe, pentru a promova candidații sunt obligați să parcurgă întreaga programa de examen.  (Biroul de presă)

 

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:29:35 Ora standard a Europei de Est