Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Proba scrisă la Limba și literatura română

Bacalaureat – 2007

Proba scrisă la Limba și literatura română

01.07.2007
Precizări cu privire la subiectele pentru proba scrisă de Limba și literatura română din cadrul examenului de Bacalaureat 2007:
Subiectele cuprinse în varianta cu numărul 78, extrasă în data de 29 iunie 2007, ora 9.00, de Comisia Națională de Bacalaureat pentru proba scrisă de Limba și literatura română corespund integral tematicii din programa aferentă examenului din acest an.

Varianta 78 este una dintre cele 100 elaborate pentru această disciplină de Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare, fiind publicată pe site-ul http://subiecte20007.edu.ro/ încă din 15 ianuarie 2007. MECT a supus dezbaterii publice toate variantele de subiecte cu scopul de a asigura transparența decizională și de a le revizui, în funcție de opiniile critice ale elevilor, părinților și cadrelor didactice.
Forma finală a variantei 78 de la proba scrisă de Limba și literatura română a fost publicată pe site începând cu data de 19 februarie 2007, neexistând nici un fel de obiecții din partea celor îndreptățiți să formuleze contestații sau propuneri. Apreciem că una din posibilele motivații pentru această lipsă de reacție este tocmai faptul că subiectele din structura variantei sunt corect formulate și se regăsesc în programa de examen. Nemulțumirile în legătură cu varianta 78 au fost exprimate după susținerea probei și vizează gradul de dificultate pentru subiectul de la punctul 3.
Conform strategiei de elaborare a subiectelor, în orice variantă cerințele formulate la punctul 3 au rol de departajare. Tratarea acestora, în acord cu solicitările, permite reflectarea diferențelor între elevi în ceea ce privește pregătirea la disciplină și competențele dobândite.
Rezolvarea subiectului al III-lea al variantei 78 viza capacitatea candidaților de a elabora un eseu argumentativ în care să fie prezentat imaginarul poetic tradiționalist dintr-o poezie studiată, pornind de la un text al criticului Nicolae Manolescu. Interpretarea textului nu reprezenta o cerință în sine. Potrivit autorilor, la sfârșitul liceului elevul este sau ar trebui să fie capabil să identifice ideea de bază a unei afirmații critice. Subiectul dădea posibilitatea oricărui elev ca, în funcție de ceea ce a studiat la clasă cu profesorul sau din manual să reflecte, la alegere, o formulă poetică a tradiționalismului.
Subiectul al III-ea este cotat cu 30 de puncte, din care 16 puncte pentru conținut (formularea tezei sau a unui punct de vedere, argumentarea lui) și 14 puncte pentru redactarea eseului (organizarea ideilor, utilizarea limbii literare, abilități de analiză și interpretare, ortografie, punctuație etc.). Pe baza baremului, profesorul evaluator are posibilitatea să identifice ceea ce știe și poate elevul.
Curriculumul pentru disciplina Limba și literatura română pune accent pe latura formativă a învățării și este centrat pe achiziția competențelor precizate în programa de Bacalaureat. Conform acesteia, manualul școlar este doar unul din suporturile didactice utilizate de profesori și elevi în procesul de predare-învățare, conținutul fiind valorificat în funcție de specificațiile din programa de Bacalaureat și din programa școlară corespunzătoare.
Cele 100 de variante elaborate pentru diferitele discipline acoperă toată materia de examen. Prin urmare, indiferent de preferințe, pentru a promova candidații sunt obligați să parcurgă întreaga programa de examen.  (Biroul de presă)

 

Trimite email
miercuri, 29 ianuarie 2025, 21:50:24 Ora standard a Europei de Est