Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bucuria copiilor în așteptarea Învierii Domnului

„Și râde atâta sărbătoare” văzând

Bucuria copiilor în așteptarea Învierii Domnului

„Și cât e de frumos în sat!/ Creștinii vin tǎcuți în vale/ Și doi când se-ntâlnesc în cale/ Își zic: Hristos a Înviat!/ Și râde atâta sărbătoare/ De chipul lor cel ars de soare”. (George Coșbuc – „La Paști!”)

Noi suntem acei care transmitem copiilor sfintele taine ale sărbătorilor pentru ca mai apoi și ei, la rândul lor, să facă în așa fel încât tradiția să dăinuie.
„Grădinița de duminica”
Copiii Grădiniței nr. 45 – „Ion Creangă” din Oradea (director - prof. Ciordaș Eugenia) descoperă morala creștină și semnificația sărbătorilor, duminică de duminică, în cadrul parteneriatului de voluntariat cu Biserica „Sf. Apostol Andrei”, la „Grădinița de duminica”.
Precedată de Duminica Floriilor, Săptămâna Patimilor a cuprins în calendarul activităților de la grădinița noastră demersuri didactice prin care întreg colectivul de educatoare s-a străduit să-i ajute pe copii să înțeleagă semnificația Sfintei Sărbători a Învierii Domnului, să cunoască însemnele pascale, istorioare și poezii specifice, obiceiuri și tradiții ale poporului nostru, cât și ale altor popoare.
Menționez doar câteva dintre acestea:
Împărtășanie la biserică, e vorba de preșcolarii din grupele mari și pregătitoare; întâlnire cu preotul; Felicitări de Paști pentru enoriași; Donație de îmbrăcăminte, jucării, materiale didactice pentru prietenii noștri din Săcuieni (copiii ed. Petruț Zoița și Pantea Marioara); Concurs de modelaj în Orașelul copiilor; Expoziție la Biblioteca județeană - filiala Decebal; Ce-mi aduce Iepurașul? Iepurasul a venit chiar la noi la grădiniță să afle dorințele copiilor; Cum și de ce se vopsesc ouăle? Participarea cu lucrări la concursul național „Iepurașul de Paști”, de la Borșa.
Copiii grupei mari A și mijlocii A (ed. Bernad Floare și prof. Varga Anca) au fost puși în fața unei situații inedite, cum ar fi vopsitul ouălor de către ei împreună cu personalul. (B. Floare)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Bucuria copiilor în așteptarea Învierii Domnului.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:43:15 Ora standard a Europei de Est