Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bucuria de a face bucurii!

Poveste adevărată de Paști

Bucuria de a face bucurii!

Într-o lume aflată în declin moral-civic, mai sunt Oameni care vibrează, bucurându-se de bucuria altora. Dar sunt tot mai puțini, din păcate! Numărul lor crește, însă, în preajma sfintelor sărbători, când, parcă, tot mai mulți își amintesc de Domnul și Mântuitorul nostru, de exemplul și de învățăturile Sale, Cel care s-a sacrificat pentru noi. Ce poate fi mai înălțător decât să te sacrifici pentru alții, pentru salvarea și bucuria celor din jur. Dar nu trebuie să fii Dumnezeu pentru a face astfel de fapte.

Prof. Stela Tăut este un exemplu din acesta, despre care, poate că am mai scris, chiar și tangențial, fără să-i dau numele, atunci când am aflat despre bucuria pe care o are acest dascăl-apostol atunci când reușește să stârnească bucurii, și nu neapărat eleviilor săi, ci altora, multora pe care nu îi cunoaștem...
Bucurii copiilor școlii din Pădurea Neagră
  Elevii Școlii cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea colaborează de câțiva ani cu elevii școlii din Pădurea Neagră în cadrul proiectelor „Copil-natura-viață” și „Copiii pentru copii”.  Au igienizat zona turistică din Pădurea Neagră, au oferit daruri, au donat jucării grădiniței și câte nu au mai făcut... cu mult drag, fără a aștepta ceva în schimb.
 În urma activităților, elevii claselor I-C, a II-a A și B, a VI-a B și C, conduși de doamnele profesoare Simona Mihalca, Domnica Nan, Gabriela Furtos, Anca Onofrei și Stela Tăut, și-au propus să sponsorizeze o excursie pentru elevii din Pădurea Neagră, însoțiți de doamna Doina Molnar.
Aceasta s-a întâmplat joi, 1 aprilie 2010, fără a fi vreo păcăleală. Din contră, iar programul zilei ne va arăta ceea ce a însemnat această zi pentru frumoșii copii din Pădurea Neagră.
O activitate comună cu clasa a II-a B în așteptarea Sfintelor Sărbători de Paști. Întâlnirea lor s-a chemat „Povestea iepurașului de Paști”; schimb de experiență cu clasele I C și II A; vizitarea școlii (laboratorul de fizică, cabinetul de limba română, cabinetul de informatică și biblioteca); activitate la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”; vizită la Grădina zoologică; servirea mesei la restaurantul „Casa Ardeleană”; plimbare cu tramvaiul (fără cai); vizitarea Gării Oradea; activitate de creație și jocuri în Orașelul copiilor.
 Toate cheltuielile au fost suportate, așa după cum aveam să aflăm de la prof. Stela Tăut, prin donație, de către elevii școlii „Nicolae Bălcescu”.
„Specific faptul că unii elevi au fost pentru prima dată în Oradea, au văzut pentru prima dată un tramvai și un tren.
 Această suită de evenimente a fost o modalitate prin care elevii de la școala „Nicolae Bălcescu” au dorit să le ureze colegilor lor din Pădurea Neagră „Sărbători pascale fericite”, conchide prof. Stela Tăut. (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Bucuria de a face bucurii!

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:12:00 Ora standard a Europei de Est