Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Manifestări speciale și diseminare de proiect

În Săptămâna Mare,

Manifestări speciale și diseminare de proiect

Primăvara, anotimpul învierii naturii, marchează cea mai însemnată sărbătoare creștină, Învierea Domnului. Elevii din ciclul primar de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea au omagiat această sărbătoare în Săptămâna Mare prin o serie de activități incluse în proiectul multilateral Comenius „All Different – All Equal”.

Copiii au participat la slujbe religioase, însoțiți de prof. Rus Mirela, au realizat felicitări, desene, coșulețe, în cadrul orelor de abilități practice. Profesoara de desen, Pleșca Gabriela, a coordonat pictura de icoane pe sticlă, activitate foarte îndrăgită de elevi, care participă în număr mare la Cercul de pictură.
În Joia Mare, elevii din clasele a IV-a A și B, coordonați de învățătoarele Alina Bocșe și Silvia Hadade, au primit cu prietenie copiii din grupa mare pregătitoare de la Grădinița nr. 20, însoțiți de educatoarele Bacter Ecaterina și Ilea Ioana. Cele patru cadre didactice au realizat o activitate de predare în echipe mixte, învățătoare – educatoare, în care copiilor li s-a prezentat „Povestea Iepurașului de Paște” (un material în power point), poveste urmată de discuții despre Patimile și Învierea Domnului și despre simbolistica oului de Paști. Muncind în echipe, școlarii și preșcolarii au pictat ouă, s-au ajutat reciproc, au cântat și au recitat versuri închinate sărbătorii de Paște. Toți s-au bucurat de rezultatele muncii, s-au fotografiat și și-au promis să se reîntâlnească și cu alte ocazii, pentru a lucra împreună. 
La activitate au participat și alți membri ai echipei Comenius: Păduraru Floare și Goje Carmen, cele două colege care se ocupă de partea estetică și care au aranjat unul dintre panourile cu lucrările elevilor, Pleșca Gabriela, Traier Șandor, Ambrus Rozalia, Fekete Eva, coord. proiect Roman Dorina. Panoul și ouăle încondeiate au fost expuse în grădiniță, unde s-a realizat un colț Comenius, pentru diseminarea acestui proiect în rândul altor cadre didactice și părinți.
Seria de activități a culminat cu activitatea coordonată de inst. Traier Șandor, joi după-amiază, o activitate de încondeiere de ouă, în colaborare cu părinții elevilor și cu o serbare închinată Învierii lui Iisus Hristos.
Acest maraton de activități a fost posibil de realizat din punct de vedere financiar cu ajutorul proiectului Comenius, program de învățare pe tot parcursul vieții, program benefic pentru copii în primul rând și, implicit, pentru cadre didactice, părinți, comunitatea locală. (Dorina ROMAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Manifestări speciale și diseminare de proiect.

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 07:58:36 Ora standard a Europei de Est