Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O vizită specială la „Arcadia”

De pe scenă în culise

O vizită specială la „Arcadia”

Teatrul „Arcadia” și-a deschis larg porțile, miercuri (31 martie 2010), pentru copiii curioși să afle ce „ascund” culisele teatrului, cum arată atelierele de lucru ale actorilor, ce se întâmplă în sălile mai puțin cunoscute publicului spectator.

Vizita specială de miercuri se înscrie în seria activităților ce se derulează în cadrul parteneriatului educațional încheiat între Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 3 Oradea (reprezentat de dir. prof. Elena Erdeli și dir. adj. Denes Melinda, împreună cu profesorii centrului și profesorii de sprijin din școlile integratoare, educatorii și părinții implicați) și Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia” (reprezentat de dl director Marius Aron, împreună cu actorii și personalul angajat al instituției).
Copiii au avut ocazia de-a cunoaște pe actori, scenografi și tehnicieni (de sunet și lumină), pe recuziteri și plasatoarele de sală...
Parteneri cu copii din nouă școli
În cadrul acestui parteneriat educațional, copiii noștri sunt parteneri cu copii din nouă școli integratoare: școlile gimnaziale „Ioan Slavici”, „Nicolae Bălcescu”, „Dimitrie Cantemir”, „Lucreția Suciu”, Școala nr. 16, C. N. „Iosif Vulcan”, Lic. T. „Onisifor Ghibu”, Școala cu cls. I-VIII „Gáspár András” din Biharia și Grupul Școlar Agroindustrial „Tamási Áron” din Borș.
Sub îndrumarea coordonatorilor de proiect (prof. Maria Ungur și Daniela Florentina Maier), precum și a implementatorilor proiectului, cadrele didactice implicate din fiecare școală (înv. Stan Voichița, prof. Cristea Cristina, Suciu Roxana, Leahu Floare, Bot Daniela, Talian Florica, Ursuț Mirela, Lațcău Daniela, Lehăceanu Anca, Turcuș Sanda, Molnár Aniko, Benyi Carmen, Paniti Helga, Erdõdi Enikõ, Révész Enikõ, Podină Luminița, Haiduc Liliana, Románszki Renáta și Ilyes Franciska), au avut loc nenumărate activități. La activitatea din luna martie au participat 60 de elevi. Colaborarea dintre C.S.E.I. nr. 3 și Teatrul „Arcadia” se înscrie în al treilea an de parteneriat, o colaborare rodnică, pe care ne-o dorim și în viitor.
La întâlnirea din luna aprilie, intenționăm să facem o rocadă, copiii noștri să ia locul actorilor pe scenă, actorii devenind spectatori, iar în luna mai, dorim să decretăm „Ziua porților deschise” la C.S.E.I. nr. 3 pentru toți cei dornici să ne cunoască și să ne fie parteneri... (Maria Ungur & Daniela Maier)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O vizită specială la „Arcadia”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:53 Ora standard a Europei de Est