Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bucuria sărbătorilor pascale la Grădinița nr. 37

„Tradiții și obiceiuri de Paște”

Bucuria sărbătorilor pascale la Grădinița nr. 37

Săptămâna aceasta, la Grădinița nr. 37 din Oradea, copiii s-au pregătit sufletește pentru întâmpinarea Învierii Domnului. În cadrul proiectului tematic „Tradiții și obiceiuri de Paște”, a fost programată o suită de manifestări...

 Marți (30 martie 2010), sub genericul „Micii creștini”, copiii au vizitat Biserica cu hramul „Adormirea Maicii Domnului”; ieri (miercuri), „Copiii de azi, artiștii de mâine” – activități de creație, împreună cu 21 de copii din clasa I de la Școala din Gepiș, structura Școlii cu clasele I-VIII din Lăzăreni; tot ieri – „Poveste de Paște”, întâlnirea copiilor cu preotul Nicolae Balog.
Astăzi, joi – „Vine Iepurașul la noi!”, expoziție cu lucrările copiilor (expoziție cu vânzare, în scop caritabil, ajutorarea copiilor de la Școala din Gepiș); vineri – „O jucărie, un moment de bucurie, copilului de lângă mine”, jucăriile, hăinuțele și toate articolele care s-au adunat pentru copiii nevoiași vor ajunge la beneficiari, după cum aveam să aflăm de la directorul Grădiniței nr. 37, dna Mariana Dragoș.
„Prin toate aceste manifestări, noi, colectivul Grădiniței nr. 37, am dorit să pregătim sufletește copiii pentru marele praznic împărătesc care se apropie – Învierea Domnului și Mântuitorului nostru, Iisus Hristos. Sunt acțiuni de suflet și de socializare la care, alături de copiii noștri, participă 21 de copii de etnie romă de la Școala din Gepiș, reprezentanți ai fundației Ruhama, părintele preot Nicolae Balog, Mimi (Maria Mierluț, fost regizor al Teatrului de Păpuși din Târgu Mureș) care i-a încântat pe copii cu păpușa „Zmeurica”, precum și 10 voluntari ai clasei a X-a A de la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, care l-au adus cu ei și pe Rilă-Iepurilă. Ne-am propus, astfel, ca bucuria sărbătorilor pascale să se reverse asupra copiilor noștri, să trăiască și să dorească și bucuria aproapelui, să fim mai buni, mai toleranți, să-i putem accepta pe semenii noștri de altă etnie și confesiune”.  
Rilă-Iepurilă, adus de voluntarii de la „Vuia”
Noi am trecut în revistă activitățile desfășurate pe ateliere de lucru. La grupa mare pregătitoare, educatoarele prof. Marina Rengle și Simona Ailisoaiei îndrumau copiii în decorarea suportului pentru ouă și încondeierea ouălor. În grupa mică, a educatoarelor Camelia Balog și Larisa Mortan, tocmai a sosit Rilă-Iepurilă cu un coșuleț cu ouțe de ciocolată. Copiii îi aveau alături pe voluntarii din a X-a A de la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” (însoțiți de prof. Elena Roșca și Nadia Bochiș). În grupa mijlocie, copiii educatoarelor Elena Torge și Dana Știac tocmai și-au încheiat lucrarea și îl așteptau cu nerăbdare pe Rilă-Iepurilă. La grupa mare, copiii erau pregătiți să predea lucrările educatoarelor (Paula Ștreng și Florica Furtos – inițiatoarele proiectului tematic „Tradiții și obiceiuri de Paște”). În câteva momente, sala de grupă a fost pregătită pentru întâlnirea cu preotul  Nicolae Balog, un prieten al copiilor, care a mai fost în mijlocul lor și înainte de Bobotează și de Crăciun. Părintele preot, cu har și dar de dascăl adevărat, le-a spus copiilor povestea lui Iisus, pe baza unor imagini sugestive, provocându-i mereu. La întânire au fost prezenți și copiii romi de la Gepiș, însoțiți de dascălii lor, prof. Adrian Covaciu și înv. Liviu Buștea, dna Daniela Tutoș, reprezentantul fundației Ruhama, coordonator dezvoltare comunitară și programe educaționale. La final, Mimi le-a captat atenția cu păpușa „Zmeurica”, pieptănată de Tabita și Teodora ca să arate bine la întâlnirea cu copiii...
Astăzi (joi), lucrările copiilor vor fi prezentate părinților în cadrul unei expoziții cu vânzare. Banii care se vor aduna vor fi donați copiilor de la Școala din Gepiș, pentru procurarea de materiale didactice. Spre sfârșitul anului școlar, o delegație de copii de la Grădinița nr. 37 va pleca la Gepiș, pentru o întâlnire la „masa verde” (la iarbă verde). Tot așa s-a întâmplat și anul trecut, numai că atunci copiii de la Grădinița nr. 37 s-au întâlnit, la iarbă verde, cu copiii din Bulz – Remeți. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Bucuria sărbătorilor pascale la Grădinița nr. 37.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:46:14 Ora standard a Europei de Est