Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ediția a VIII-a a Salonului internațional al cercetării, inovării, inventicii „Pro Invent” 2010,Cluj-Napoca

Participarea Universității din Oradea la

Ediția a VIII-a a Salonului internațional al cercetării, inovării, inventicii „Pro Invent” 2010,Cluj-Napoca

În perioada 16 – 19 martie 2010, la Cluj-Napoca a avut loc a VIII-a ediție a Salonului internațional de inventică „Pro Invent”, în cadrul manifestărilor Expo Transilvania 2010. Universitatea din Oradea a participat cu 17 brevete de invenție din diverse domenii: tehnologii neconvenționale, microunde, geotermalism, chimie etc.

Participarea la această manifestare este dedicată regretatului lor coleg fiz. dr. Ștefan Roman, un mare cercetător și un om deosebit, un adevărat model pentru toți, care a avut un merit deosebit la realizarea primului magnetron funcțional românesc și în multe alte domenii de activitate științifică, împreună cu care au lucrat vreme de peste 15 ani.
La „Pro Invent 2010” au fost prezentate peste 500 de invenții, din diferite centre universitare, centre de cercetare și persoane private din țară (Brașov, Cluj-Napoca, Oradea, Iași, Suceava, București, Baia Mare...) și străinătate (Italia, Grecia, Polonia, Bulgaria, Croația, Republica Moldova, Germania ...).
Delegația universitarilor orădeni, condusă de conf. univ. dr. ing. Traian Buidoș, a mai cuprins doi membri: fiz. dr. Mircea-Petru Ursu și, din partea Centrului de Transfer Tehnologic CNCG-CTT, dr. ing. Aurel Setel. Delegația Universității din Oradea a reușit să‑i impresioneze atât pe vizitatori, specialiști și nespecialiști, cât și pe membrii juriului, datorită atât modului adecvat de aranjare a materialelor tipărite, cât și filmelor prezentate, combinația acestora asigurând succesul expunerii.
Jurizarea a fost realizată de către o echipă de specialiști din țară și străinătate, condusă de profesorul emerit dr. Jacobus Frederick de la Universitatea din Pretoria, Africa de Sud, și de rectorul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, prof. univ. dr. ing. Radu Munteanu.
În urma jurizării, au fost acordate Universității din Oradea un număr de șase diplome, după cum urmează:
Diplomă de excelență „Pro Invent”, acordată Universității din Oradea pentru invențiile prezentate;
Diplomă de excelență și medalie de aur cu mențiune specială „Pro Invent”, acordată dlui Buidoș Traian pentru grupul de invenții în domeniul tehnologiilor neconvenționale;
Diplomă și medalie din partea Agenției de Stat pentru Proprietate Intelectuală a Republicii Moldova, acordată conf. dr. ing. Traian Buidoș și fiz. dr. Mircea‑Petru Ursu, pentru perspicacitatea și actualitatea invențiilor prezentate la Salonul de inventică „Pro Invent 2010”;
Diplomă de excelență din partea Forumului Inventatorilor Români, pentru activitatea desfășurată de Traian Buidoș și Mircea-Petru Ursu;
Diplomă de excelență din partea Universității Tehnice a Moldovei, acordată conf. dr. ing. Traian Buidoș pentru activitatea didactică și de cercetare în domeniul tehnologiilor neconvenționale și microundelor;
Diplomă-medalie de aur „Pro Invent”, acordată chim. Gavriș Georgeta pentru invenția „Metodă de epurare recuperativă a ionului de zinc din soluții reziduale”.
La jurizare s‑a ținut cont atât de înseși invențiile prezentate, având prioritate cele realizate efectiv și cu aplicații practice, cât și de activitatea desfășurată în scopul valorificării acestora. De asemenea, s‑a ținut cont de activitatea didactică și de cercetare a autorilor.
La buna impresie au contribuit și rezultatele activității științifice ale conf. dr. ing. Traian Buidoș și fiz. dr. Mircea-Petru Ursu, reflectate în articole și studii publicate în reviste de specialitate interne și internaționale recunoscute, în volumele unor manifestări științifice de prestigiu, în cărți publicate la Editura Universității din Oradea, în brevete de invenții, în contracte de cercetare obținute prin competiții și contracte internaționale și cu diferite societăți comerciale din țară. O parte din contribuțiile științifice ale dlui Buidoș se regăsesc în cele 10 cărți publicate și cele trei îndrumătoare de laborator, respectiv în șase brevete de invenție, din care două sunt în curs de brevetare, peste 100 de articole publicate la conferințe de prestigiu din țară (București, Brașov, Cluj-Napoca, Iași, Sibiu, Constanța, Galați, Petroșani, Oradea etc) și străinătate (Germania, Italia, Austria, Republica Moldova, Cehia, Slovacia, Serbia, Muntenegru, Ungaria) și peste 45 contracte de cercetare, ca membru sau director de proiect, pentru firme din țară și străinătate; la toate acestea a contribuit și dl Ursu, coleg de peste 15 ani cu dl Buidoș în domeniul microundelor și cel al tehnologiilor neconvenționale.
De mare interes s‑au bucurat cărțile „Tehnologii de îmbinare a materialelor nemetalice” și „Echipamente și tehnologii pentru prelucrări neconvenționale”, scrise de dl Buidoș, la care dl Ursu a contribuit la redactare și grafică, unde se regăsesc aplicații ale brevetelor de invenție în domeniul microundelor și al tehnologiilor neconvenționale; pentru prima carte s-a decernat Diploma de excelență „Pro Libris” la Salonul editurilor transilvane 2007 Cluj-Napoca. De asemenea, la stand au fost prezentate și volumele 1-4/2009 ale Revistei de Tehnologii Neconvenționale, la care dnii Buidoș și Ursu au participat cu lucrări științifice, au fost coordonatori de volum, au lucrat efectiv la realizarea acestora și se ocupă de indexarea revistei în bazele de date internaționale (Copernicus, Ulrichs, ISI etc). O parte din cărțile publicate se găsesc deja în Biblioteca Universității Tehnice din Chișinău, Republica Moldova. Domeniul tehnologiilor neconvenționale și cel al microundelor s‑au întrepătruns atât în brevetele de invenție prezentate, cât și în teza de doctorat a dlui Ursu, ale căror aplicații și rezultate au fost prezentate în lucrări științifice cotate ISI.
Dintre realizările prezentate de Centrul de Transfer Tehnologic CNCG-CTT, condus de dr. ing. Aurel Setel, amintim proiectele de cercetare în domeniul geotermalismului, centrala electrică geotermală, laboratorul SCADA, incinta de pre-uscare și complexul automatizat geotermal. De asemenea, au fost prezentate centrele de cercetare, dezvoltare și inovare din cadrul Universității din Oradea, în domeniile: cercetări fundamentale, tehnologiile societății informaționale, energie, mediu, sănătate, agricultură, securitate și siguranță alimentată, biotehnologii, materiale, procese și produse inovative, spațiu și securitate, cercetări socio-economice și umanistice.
În cadrul Salonului „Pro Invent” a fost lansat al doilea volum al Dicționarului inventatorilor români contemporani; în paginile celor două ediții se regăsesc și inventatori de la Universitatea din Oradea: Bondor Karoly, Buidoș Traian, Deliman Titus, Felea Ioan, Fodor Dinu, Ganea Macedon, Gavriș Georgeta, Maghiar Teodor, Marcu Vasile, Moga Ioan, Roșca Marcel, Ungur Petru, Ursu Mircea-Petru, Vesselenyi Tiberiu, Vereș Mircea. (B. P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:39:39 Ora standard a Europei de Est