Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul educațional „O lacrimă pentru Terra”

La Beiuș

Proiectul educațional „O lacrimă pentru Terra”

Proiectul educațional „ O lacrimă pentru Terra” este un proiect național în care sunt angrenate 60 de școli din țară. La inițiativa inst. Diana Târnăveanu și a prof. Daniel Marius Popa, acest proiect a prins viață ca urmare a participării celor doi dascăli la Seminarul internațional „Învățământul contemporan pe coordonate europene”, desfășurat anul trecut la Lugoj.

Lor li s-au alăturat prof. Sârbu Gabriela din Lugoj și prof. Þurcaș Crina din București, cei patru fiind, de altfel, și coordonatorii la nivel național ai proiectului. Acesta este conceput în patru etape: până la 30 martie  - Apa, esența vieții, până la 30 aprilie – Să ajutăm Pământul să zâmbească, până la 30 mai – Comoara verde de lângă noi, până la 12 iunie – O viață mai bună într-un mediu mai curat. Proiectul are ca scop educarea elevilor în spirit ecologic, al respectului fața de mediul înconjurător, dar și de a-i angrena în diferite activități practice.
La Colegiul Național „Samuil Vulcan” prima etapă s-a desfășurat în data de 22 martie – Ziua mondială a apei. Elevii clasei a VIII-a, îndrumați de prof. Elena Ojică, au redactat eseuri literare care se constituie într-o încercare izbutită de realizare a unei adevărate mitologii a apei. Cu fantezie debordantă, gimnaziștii s-au lăsat purtați de picătura de apă, ba chiar de ocean, dincolo de marginile lumii, dar și în timp, în împlinirea unor povești de iubire sau ca martori ai unor evenimente istorice și cavalerești. Creațiile au fost reunite într-un portofoliu cu titlul „Poveștile apei”.
Prof. Remus Cristian Þoța și Alina Iovan au prezentat „Utilizarea apei în mod tradițional”, iar elevii coordonați de prof. Popa Marius Daniel, Irina Mihaela Ilieș, Alina Iovan,,Gelu Gabor, Sorin și Angelia Spiridon, Ilie și Florica Rus, prof. dr. Monica Chindea au prezentat un șir de activități practice referitoare la proprietățile fizice, chimice și biologice ale apei, dar și proprietățile apei geotermale, prețios zăcământ natural al Beiușului. Interesante au fost prezentările power point și „Circuitul apei în natură”, prezentate de elevii coordonați de prof. Olimpia Copil, Elisabeta Bolcaș, Otilia Peti și Onica Monica. În încheiere elevii au vizitat expoziția artistică dedicată apei, realizată de elevii de gimnaziu (coord. prof. Cătălin Iagăr) și de liceu (coord. prof. Claudia Bocșe).
La Liceul Pedagogic “Nicolae Bolcaș”, prima etapă s-a desfășurat în trei zile (19, 23 și 25 marti) și a cuprins un concurs de desene și machete (coordonatori: prof. Claudia Popa, Dana Ardelean, Mona Dumitraș și Monica Matica), prezentări power point (coordonatori: prof. Liviuța Ușvat, Rodica Mărcuț, Adriana Gligor, Dorina Trip, Anca Clop și inst. Diana Târnăveanu), precum și o serbare coordonată de prof. Magdalena Marian. Au participat elevi din clasele I – XII, precum și o grupă de grădiniță. Mai mulți  elevi și-au desenat pe față picături de apă.
Această primă etapă a demonstrat priceperea dascălilor, dar și setea de cunoaștere, pasiunea și receptivitatea celor peste două sute de elevi angrenați în acest proiect. (Simion Suciu)
P.S Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul educațional „O lacrimă pentru Terra”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:24:28 Ora standard a Europei de Est