Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Fiecare pui de om a plantat un pui de pom!”

Vineri, la plantat, în pădurea Hidișel

„Fiecare pui de om a plantat un pui de pom!”

Vineri (26 martie 2010), pădurea din Hidișel a primit oaspeți dragi, copii de toate vârstele, de la preșcolari la liceeni... „Fiecare pui de om a plantat un pui de pom”, ca să o cităm pe dna profesor Voichița Moș.

În cadrul unui parteneriat care dăinuie de ani și ani, elevi de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea și micii ecologiști ai Palatului Copiilor și Elevilor (preșcolari de la Grădinița nr. 27 - „Voinicel” din Oradea) derulează proiecte de mediu cu Direcția Silvică Bihor. Un astfel de proiect de parteneriat s-a derulat și vineri, în pădurea Hidișel, la care au luat parte încă două unități de învățământ (Grădinița nr. 30 –„Mugurel” și Liceul „Don Orione”).
La plantat de puieți de cireș și gorun, au fost prezenți, de la Școala „Dacia”, elevi din clasele a II-a C (prof. Florica Hava) și a II-a D (prof. Teodora Sîncelean), de la Grădinița „Voinicel” (singura unitate de învățământ din județul Bihor care deține steagul verde), copii din grupa mică a dnei educatoare Mariana Pașcalău și copii din grupa mare pregătitoare A (prof. Natalia Coroiu), copii din grupa mică B a Grădiniței nr. 30 – „Mugurel”, însoțiți de părinți și de educatoarele grupei, prof. Dorina Raita și Gabriela Dume, precum și cei 16 membri ai Consiliului elevilor de la Liceul „Don Orione”, însoțiți de consilierul educativ, prof. Carmen Hărduț. Activitatea de plantat a fost coordonată de ing. Mircea Faur, de la Direcția Silvică Bihor. În cantonul silvic 15 Poiana Vânători, erau prezente și alte persoane, în calitate de gazde și nu numai, Teodor Bungău, pădurarul titular al cantonului silvic, ing. Adrian Popovici, șeful de district, responsabil cu regenerarea pădurilor în cadrul Ocolului Silvic Oradea și dna ing. Mariana Maioru – responsabil cu regenerarea pădurilor în cadrul Direcției Silvice Bihor; dna prof. Voichița Moș și prof. Peter Cornel Dănuț, de la Palatul Copiilor și Elevilor Oradea, prezenți  alături de micii ecologiști ai palatului. Cel mai tânăr ecologist prezent era Flora-Carina (în vârstă de un an și 10 luni). Micii ecologiști de la Grădinița „Voinicelul” au adus cu ei, ca și anul trecut, pietre pictate și inscripționate pe care le-au așezat lângă pomișorii plantați de ei, ca să-i recunoască peste ani și ani...
 „Școli pentru un viitor verde”
„Pentru elevii clasei a II-a C, de la Școala „Dacia”, aceasta este cea de-a doua acțiune derulată în cadrul programului educațional (și concursul național) „Școli pentru un viitor verde”, organizat de Word Wide Fund for Nature (WWF), una dintre cele mai importante organizații ecologice din lume și editura CD Press (editorul publicațiilor Terra Magazin, Doxi și Pipo). Prima acțiune a constat în confecționarea și montarea de căsuțe pentru păsărele în parcul Muzeului Þării Crișurilor din Oradea”, după cum ne-a declarat prof. Florica Hava. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Fiecare pui de om a plantat un pui de pom!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:52 Ora standard a Europei de Est