Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Forumul european „Solidaritate pentru Europa viitorului”

Din nou în Germania

La Forumul european „Solidaritate pentru Europa viitorului”

O delegație sindicală din România (Oradea) a participat la Forumul european „Solidaritate pentru Europa viitorului”, organizat la Waldmunchen, în Germania, în perioada 22 – 24 iunie 2007. Cea de-a patra ediție a reuniunii s-a bucurat de participarea a șapte țări europene: Germania, Belgia, România, Croația, Ungaria, Cehia și Polonia. Delegația țării noastre a fost condusă de dl. Nicolae Morgovan, liderul BNS Oradea și dl. Nicolae Moț, liderul FEN Oradea.

Participarea delegației orădene se constituie într-o nouă etapă a unui parteneriat care s-a înfiripat în urmă cu câțiva ani  între BNS și FEN Oradea și KAB Germania. Organizat de Institutul pentru Mișcarea Catolică a Salariaților, forumul a avut ca obiectiv schimbul de informații cu privire la problemele sociale ale Europei, atât cele comune, cât și particularitățile diferitelor țări participante în vederea găsirii unor soluții comune la aceste probleme. S-a pus în discuție salariul minim pe economie, sistemul asigurărilor, mișcările pieței muncii generate de extinderea Uniunii Europene ș.a.
Problema salariului minim pe economie a suscitat vii polemici. Sindicatele din Germania care solicită introducerea lui și în această țară s-au arătat foarte interesate de avantajele și dezavantajele acestui concept economic în țările în care există deja. S-a adus în discuție și problema migrației forței de muncă, și implicațiile sociale pe care le presupune, Vestul arătându-se mai puțin interesat de câștigurile patronatelor, cât de asigurarea socială a acestor oameni nevoiți să migreze, și ale căror drepturi nu le mai garantează niciun stat, nici cel din care pleacă, nici cel în care ajung, fapt ce determină asumarea comunitară a garantării acestor drepturi.
Un alt exercițiu interesant a fost discutarea noțiunii de solidaritate așa cum a străbătut ea veacurile de la pilda Bunului Samarinean. Echipe mixte, formate din persoane reprezentând diferite țări, au dezbătut această problemă, au subliniat limitele, dar și necesitatea ca solidaritatea să devină un concept transfrontalier câtă vreme Uniunea Europeană ne obligă să avem probleme comune.
Au fost trei zile de schimburi de informații, atât formale cât și informale, la sfârșitul cărora am putut să spunem că suntem solidari cu toții în problema garatării drepturilor sociale ale omului și aceasta n-a putut decât să ne dea siguranța apartenenței la comunitatea europeană. (Dana P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:55:34 Ora standard a Europei de Est