Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Meteorologia – o punte între geografie și fizică

23 martie - Ziua mondială a meteorologiei

Meteorologia – o punte între geografie și fizică

Pentru marcarea Zilei mondiale a meteorologiei (marți, 23 martie 2010), prof. de geografie și fizică de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea (Dora Anderson, Daniela Berchez și Dorina Iova) le-au propus elevilor din clasele a VIII-a A și B, a IX-a F, a X-a B și a XII-a C o serie de manifestări, cu tema „Meteorologia – o punte între geografie și fizică”.

În acest sens, elevii, îndrumați de profesori, au realizat unele proiecte funcționale, instrumente de măsură specifice meteorologiei (anemometru,  giruetă, higrometru, heliograf, termometru, căsuță higroscopică și barometru aneroid); au făcut unele experimente de fizică, ce au legătură cu fenomenele meteo, fotografii (tipuri de nori în arealul municipiului Oradea), un documentar științific (film), postere și machete, cu care au amenajat o expoziție (în fața sălii profesorale); au efectuat, timp de o săptămână, observații și măsurători în patru puncte ale orașului, comparându-le ulterior cu datele meteo de la ANMH și sursele media; au realizat o matrice de evaluare, în cadrul căreia au analizat diagrame, histograme și climograme ale diferitelor tipuri de climate ale Terrei; cinci echipe de elevi au alcătuit grafice comparative în cinci puncte de observație, aplicând cunoștințele la orizontul local; au efectuat exerciții aplicative (calculul temperaturilor medii săptămânale, la o anumită oră, pe baza observațiilor și măsurătorilor din săptămâna 15 - 21 februarie 2010); au realizat grafice pe hârtie milimetrică ale temperaturilor și precipitațiilor la două stații meteorologice, București – Filaret și Vârful Omu...
Elevii au aplicat astfel în practică nenumărate cunoștințe, implicându-se cu responsabilitate în efectuarea de măsurători, ca niște adevărați specialiști, luând în serios rolul și funcția pe care și l-au asumat. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Meteorologia – o punte între geografie și fizică. 

Trimite email
miercuri, 15 ianuarie 2025, 08:17:41 Ora standard a Europei de Est