Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Apă curată pentru o lume sănătoasă!”

În și de Ziua mondială a apei

„Apă curată pentru o lume sănătoasă!”

Colectivul Grădiniței nr. 27 – „Voinicel” din Oradea a sărbătorit, luni, 22 martie 2010, Ziua mondială a apei, în cadrul proiectului internațional „Eco-școala”, proiect care i-a adus o mare satisfacție: obținerea steagului verde, fiind astfel prima și singura unitate de învățământ din județul Bihor care deține steagul verde.

Echipa de proiect (alcătuită din educatoarele: Georgeta Druța, Nicoleta Trifan, Livia Petruț, Lucia Dem, Elisabeta Tăut, Maria Chioreanu, Mariana Pașcalău, Viorica Zah, Natalia Coroiu, Laura Þinc, Nela Axinte și Maria Lazău, în frunte cu directorul grădiniței, dna Cornelia Borhidi) nu și-a propus să schimbe fața lumii, vorba dnei director, doar să influențeze în bine comportamentul, atitudinea copiilor și comunității față de mediu, față de resursele de apă, sugerându-le tuturor o mai mare responsabilitate față de apă, care este viața însăși pe Pământ (Terra), altfel: „În curând, vom lua țeapă, de n-avem grijă de apă” – vorba Brianei și a dnei prof. Voichița Moș. 
Gazdele și-ar fi dorit să marcheze și să sărbătorească Ziua mondială a apei în liniște, în familie, doar împreună cu partenerii de proiect (dna prof. Voichița Moș și prof. Peter Cornel Dănuț, de la Palatul Copiilor și Elevilor, ing. Mircea Faur, de la Romsilva, prof. Cristina Popa și Lucia Caciora, de la Grădinița nr. 44 – „Rază de soare”), dar parcă poți? Ed. Mariana Pașcalău a invitat presă chiar dacă se afla pe patul de spital...
Povestea picăturii de apă
Flopi, un personaj fantastic, care știe multe și face multe, care zboară, înoată, merge... și care iubește copiii, le-a spus povestea picăturii de apă. Așa au aflat copiii despre puterea miraculoasă a apei, despre circuitul apei în natură, proprietățile și foloasele apei, izvor al vieții pe Pământ. Printr-o prezentare în power point, urmată de desen la planșetă, marcat și colorat pe fișele de lucru și multe experimente la masa de lucru, copiii au „descoperit” multe dintre proprietățile apei, iar coordonatorii activităților, Georgeta Druța și Nicoleta Trifan, au subliniat, de fiecare dată, proprietățile apei potabile. Prin joc și desen, au fost activate și fixate o seamă de termeni noi, specifici, care altfel ar fi fost greu de însușit de un copil de grupa mică sau mijlocie (poluare, dizolvare, clipocire...). Schimbând registrul, elevii din grupele mari, îndrumați de ed. Maria Chioreanu, inst. Nela Axinte și prof. Natalia Coroiu, au abordat „artistic”problema apei prin intermediul ghicitorilor, versurilor și cântecelor. Iar artiștii dnei prof. Elisabeta Tăut le-au vorbit copiilor prin intermediul păpușilor, prezentând  sceneta „Ploaie pentru floarea cea mică”.
Ca dascăli, trebuie să remarcăm multiplele valențe educative ale activităților prezentate, bogăția de mijloace și procedee folosite în realizarea scopului, printr-o seamă de obiective concrete, accesibile vârstei, adaptate particularităților individuale. Activitatea a fost dinamică, măiestrit condusă, cu schimbări repetate și îmbinări armonioase ale muncii colective (frontale), de grup și individuale, ceea ce au condus la menținerea trează a atenției, la stârnirea curiozității și interesului. Urmărind psihologia și reacția asistenței, am citit pe fețele lor luminoase, zâmbitoare, satisfacția pe care ți-o dă un lucru bine făcut, reușita demersului didactic, admirabil condus spre un final fericit. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Apă curată pentru o lume sănătoasă!”

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 19:23:16 Ora standard a Europei de Est