Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un palmares impresionant: 643 de premii și mențiuni!

La Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea

Un palmares impresionant: 643 de premii și mențiuni!

An de an, elevii Școlii cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea obțin nenumărate premii și mențiuni la olimpiadele școlare și la alte concursuri județene, interjudețene și naționale. Anul acesta s-a doborât orice record. La festivitatea de încheiere, directorul școlii, profesor Florian Hava, a făcut cunoscut impresionantul palmares al anului școlar 2006/2007: 643 de premii și mențiuni!

La ciclul primar, elevii claselor a III-a și a IV-a și-au spus răspicat cuvântul la Concursul național „Micul matematician”, astfel că numărul matematicienilor din clasa a IV-a care au obținut punctajul maxim reprezintă 40% din numărul total pe județ, după cum a ținut să sublinieze dl director Florian Hava.
Din clasa a III-a (C ) a obținut 100 de puncte Alexandru Popa, iar din a IV-a (F, A, G, D, E ): Titus Bocioc și Gelu Vrabie, Răzvan Mihu, Teodor Olah și Vasile Pop, Paula Sgândăr, Ioana Denisa Tiriteu și Victor Variu.
Cele mai multe premii (medalii) și mențiuni au fost  obținute la concursurile școlare pe obiecte - 73 (dintre care: Bogdan Bota, din a VII-a C, și Alina Hașaș, din a V-a C, medalii de bronz la olimpiada națională de matematică, și tot ei, premiul I la fizică, respectiv, premiul II la română, la etapa județeană, și mențiune la concursul interjudețean de matematică și informatică „Grigore Moisil”; tot la „Gr. Moisil” au mai obținut mențiuni Hajbok Robert, din a VII-a A și Horia Fechete, din a VII-a E, iar Ioana Romelia Maghiar, din a VII-a C, și Mircea Cioci, din a V-a F, premiul III, respectiv, mențiune, la olimpiada interjudețeană de religie ortodoxă), „cangurii” (matematicieni și lingviști) au adunat 32, respectiv, 41 de premii și mențiuni, avându-i în frunte pe: Rareș Iova, Daniel Salanki, Sebastian Trifa, Denis Emanuel Derecichei și Cristian Curta, respectiv, Roxana Morar (la franceză) Alexandru Dejan Delibașa, Sebastian Trifa, Vlad Bothază, Octavia Gligor și Patric Teodorescu (la engleză); o frumoasă comportare au avut „juniorii” de la „Dacia” și la concursul național „Eurojunior”, unde s-au ales cu un premiu I, prin Diana Maria Pavel (din clasa a IV-a D), care a totalizat 99 de puncte din 100, câștigând astfel un telefon mobil Nokia, Daniel Gliția, din clasa I E, Adina Oanț, din a III-a D și Răzvan Mihu, din a IV-a A, toți, mențiuni, precum și cinci mențiuni speciale, prin: Toth Maria, din clasa I D, Florian Zach, din a III-a C, Alina Nastea, din a III-a F, Adina Luca, din a III-a G, și Alexander Gal Sven, din a III-a A; sportivii școlii au adus 19 premii și mențiuni individuale la tetratlon școlar, cros, atletism și tenis de masă (cu Paula Sgândăr, Corina Dulca, Marcel Cotranță și Patrik Zahui în frunte), echipa de handbal băieți, locul II pe municipiu, iar echipele de handbal fete și fotbal băieți, locul IV pe municipiu. În cadrul activităților extrașcolare, elevii Școlii „Dacia” au mai strâns 446 de premii și mențiuni (un premiu II pe județ pentru revista „Ecouri” și un premiu I pe județ la Concursul național „Și eu mănânc sănătos”, prin Alexa Prada). Așa încât, la ora bilanțului, numărul total al premiilor și mențiunilor era 643, număr care, cu siguranță, va fi întregit de Denis Emanuel Derecichei și Marius Deaconu, astronomii dlui prof. Marin Bica, la întoarcerea de la etapa națională a olimpiadei de astronomie.
La testele naționale, nouă elevi au luat nota maximă, doi la Mate (Dragoș Șerban Iova și Nagy Zsombor Imre), doi la Istoria românilor ( Remus Stana și Sonia Coman) și cinci la Geografia României (Patric Teodorescu, Vanesa Bodea, Denisa Sirca, Radu Ban și Răzvan Timar), iar 26 de candidați au încheiat „conturile” cu medii generale peste 9,00, din care șapte au peste 9,50 (Remus Laurențiu Stana și Medina Sava – 9,51, Diana Costea – 9,60, Diana Denisa Sirca – 9, 71, Dragoș Șerban Iova – 9,75, Vanesa Bodea – 9,91, iar Patric Teodorescu -  9,95 ), „o comportare bună”, după cum apreciază dl director Florian Hava.
Cu asemenea rezultate de palmares, „gojdiștii” de la Școala „Dacia” iar sunt ăi mai primii în topul școlilor gimnaziale din județul Bihor.
Ovi DAN
Foto: Cornel Petru FODOR
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Un palmares impresionant: 643 de premii și mențiuni!).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:23 Ora standard a Europei de Est