Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Declarațiile ministrului Educației, dl Daniel Petru Funeriu, făcute în conferința de presă din 22 martie

Luni, 22 martie, la sediul MECTS

Declarațiile ministrului Educației, dl Daniel Petru Funeriu, făcute în conferința de presă din 22 martie

„Vreau să spun foarte clar și foarte sincer profesorilor din România: ministrul Educației și ministerul pe care îl conduc este primul care se interesează de soarta profesorilor și de soarta salariilor. La ora actuală, există în bugetul ministerului, până la sfârșitul anului 2010, bani pentru plata tuturor salariilor tuturor profesorilor încadrați în baza Legii 330.”

„Buna ziua! Voi face o foarte scurtă conferință de presă, în care doresc să vă anunț câteva lucruri.
În primul rând referitor la situația de la Buzău. S-a luat decizia ca toți profesorii care nu și-au primit salariile în baza Legii 330, să primească foarte repede aceste salarii. Altfel spus, așa cum știți, legea care prevedea mărirea salariilor cu 50%, acea mărire a salariilor se compune din două părți: o parte, 17%, care a fost acordată tuturor profesorilor din România la sfârsitul anului 2008 și o parte de 33% care a fost abrogată ulterior, prin diferite ordonante de urgență. În județul Buzău, există la ora actuală un număr de profesori care din diferite motive nu au primit partea corespunzătoare celor 17 la sută și acest număr, calcularea acestui număr, are loc acum la minister. Această situație va fi rezolvată și, în același timp, ne continuăm întâlnirile pe care le-am avut cu liderii sindicali vineri și sâmbătă pentru a rezolva problemele în globalitatea lor. O parte dintre aceste probleme se referă la acordarea sporurilor salariale, pentru că există, așa cum vă spuneam și în conferința de presă precedentă, interpretări diferite asupra sporurilor salariale, unele care sunt acordate conform prevederilor legale la nivel național, altele care au fost acordate potrivit unor contracte la nivel local și am convenit să ne întâlnim cu sindicatele și cu ministrul Muncii pentru a vedea exact, pentru a avea o acțiune coerentă în acest domeniu.
Vreau să spun foarte clar și foarte sincer profesorilor din România: ministrul Educației și ministerul pe care îl conduc este primul care se interesează de soarta profesorilor și de soarta salariilor.
La ora actuală, există în bugetul ministerului, până la sfârșitul anului 2010, bani pentru plata tuturor salariilor tuturor profesorilor încadrați în baza Legii 330. Discuțiile continuă și vom avea și mâine o discuție cu liderii sindicali pentru a găsi soluții coerente în ceea ce privește sporurile. Nu în ultimul rând vreau să vă spun că trebuie să avem un sistem de salarizare care să fie echitabil: pentru aceeași muncă să primești același salariu în diferite locuri din România. Repet, ministerul pe care îl conduc și eu personal suntem primii aparatori ai drepturilor profesorilor. Oricine susține contrariul spune un neadevăr. În același timp, nu este nimic excepțional în a acorda drepturile profesorilor. Este un fapt de normalitate și noi ne achităm zilnic de acest lucru.
Referitor la protestele sindicale, care invită, îi îndeamnă pe profesori să nu îi noteze pe elevi
Vreau să-i invit pe profesori, vreau să-i invit pe dascăli, să nu răspundă acestor cerințe, să-i noteze pe elevi, să-și facă treaba la clasă cum știu ei mai bine și mulți dintre ei o știu foarte bine și sunt respectați pentru acest lucru și îi asigur că ministerul pe care îl conduc are toți banii pentru plata tuturor salariilor celor care sunt încadrați, imensei majorități a profesorilor din România încadrați conform legii. Am astăzi o întâlnire la minister cu toți inspectorii generali din România. Situația particulară de la Buzău a survenit în urma faptului ca unii profesori au fost încadrați eronat conform Legii 221. Voi analiza care sunt responsabilitățile, iar cei responsabili de această greșeală, atât din minister, cât și din inspectoratul școlar, vor fi trași la răspundere. Voi avea această discuție în această după amiază. Această situație este izolată, ea s-a produs doar la Buzău și va trebui corectată. Corectarea acestei situații va fi în discuția cu sindicatele de mâine, pentru a găsi o soluție comună și vreau să vă spun că vineri și sâmbătă la masa negocierilor, liderii sindicali au fost cât se poate de cooperativi, vă asigur de acest lucru. Când ieșim la televizor, desigur, situația este de multe ori alta.
Un al doilea punct al conferinței de presă de astăzi este faptul că peste foarte puțin timp lansăm un site de dezbatere a Legii Educației Naționale pentru că angajamentul meu a fost ca această dezbatere să fie una de substanță, să fie o dezbatere reală, în care nu ne mai disipăm energia așa cum am făcut-o în trecut, nu o mai ducem cu patimi și ducem o dezbatere strict în interesul elevilor, părinților și profesorilor din România. Veți vedea că acest site nu este unul foarte complicat, nu este un site foarte complex, este destul de simplu, în care veți regăsi legea, veți regăsi principalele măsuri ale legii explicate pe înțelesul tuturor, veți găsi un forum de discuții, veți găsi o secțiune de videochat unde mă angajez ca zilnic - evident, sunt convins că vor fi unele zile în care nu voi putea să fac acest lucru - să fiu o oră pe videochat, să discutăm cu cei interesați care au sugestii, care vor să audă de la ministru ceea ce se întâmplă cu această Lege a Educației. Deci, cum vă spuneam, este un site destinat acestei legi care va funcționa și după adoptarea ei. Sper să-l dezvoltăm într-un site în care, într-adevăr, să se regăsească partenerii sistemului educațional: părinții, elevii, studenții și nu în ultimul rând, profesorii. Adresa siteului este www.unpasinainte.edu.ro. Îi invit pe toți cei interesați să intre pe acest site, să-l viziteze, să intre pe forum, să-și spună părerile și, încetul cu încetul, să construim acea comunitate de care avem nevoie în jurul educației. Vreau să reafirm aici că nimeni nu este deținătorul adevărului absolut.
Dezbaterea publică trebuie să fie sănătoasă. Sunt convins că în această lege sunt lucruri de îmbunătățit, sunt, de asemenea, convins că dacă vom căuta cu lupa, vom găsi unele erori.
Nu este nici o problemă cu acest lucru. Avem o perioadă de timp la dispoziție să discutăm. Mă voi întâlni cu sindicate, studenți, elevi, rectori, dar discuția trebuie să se poate în jurul interesului elevului, părinților și dascălilor și, în fond, a societății românești. Vreau să fac din acest demers un demers coeziv, să avem în sfârșit o dezbatere sănătoasă și vor fi luate în considerare toate acele propuneri care vor păstra coerența legii, pe de o parte, și vor fi în interesul elevilor și studenților. Vă mulțumesc.”
(Transcriere efectuată de către Biroul de presă al MECTS, București, 22 martie)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:19:45 Ora standard a Europei de Est