Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Certificatele au fost înmânate chiar de directorul general al ECDL România

Miercuri, la C.N. „M. Eminescu”, au fost înmânate 89 de certificate ECDL

Certificatele au fost înmânate chiar de directorul general al ECDL România

Miercuri, 17 martie 2010, în sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea au fost înmânate 89 de certificate ECDL, fericiții posesori ai „permisului de conducere a calculatorului” având onoarea de a primi certificatul chiar din mâna directorului general al ECDL România, dna Ana Dulu.

Importanța dezvoltării competențelor digitale la elevi a devenit una din preocupările sistemului de învățământ din România. În acest sens, în „Strategia Educație și Cercetare pentru Societatea Cunoașterii” se precizează: „Utilizarea calculatorului a devenit o condiție esențială pentru munca și viața oricărui adult. Ca atare, achiziția competențelor de bază în utilizarea calculatorului (de nivel ECDL-Start: „Noțiuni de bază despre tehnologia informației”, „Utilizarea computerului și organizarea fișierelor”, „Editare de text”, „Informație și comunicare”) la finalul învățământului obligatoriu devine o necesitate. Dobândirea competențelor de nivel ECDL-Complet până la finalul liceului, indiferent de tipul acestuia, maximizează șansele absolvenților pe piața muncii și capacitatea lor de a valorifica maximal oportunitățile ulterioare de învățare.”
Þinând cont de această nouă realitate,  Colegiul Național „Mihai Eminescu” a obținut acreditarea de Centru de Testare Autorizat ECDL încă din anul 2003, fiind primul liceu care a obținut această acreditare din județul Bihor. Prin eforturile profesorilor din Catedra de Informatică, un număr de 750 de elevi au obținut certificarea ECDL, fapt care situează Colegiul Național „Mihai Eminescu” printre cele mai importante centre ECDL din țară, după cum a ținut să sublinieze dl prof. Iosif Eilender – directorul prestigiosului colegiu orădean, în deschiderea manifestării. 
„Ați investit în voi!”
„Ați făcut un lucru deosebit. Voi sunteți deosebiți! Sunteți excepționali... într-un colegiu excepțional! Aveți o imaginație excepțională cu idei foarte bune! Ați investit în voi! Felicitări! Sper că ne putem baza și în continuare pe colaborarea Dumneavoastră”.
Sunt aprecierile făcute de directorul general al ECDL România, dna Ana Dulu, la adresa eminescienilor orădeni, la începutul intervenției sale. În continuare, directorul general s-a referit, pe scurt, la evoluția ECDL România în cei șapte ani de existență, subliniind oferta generoasă de certificări și făcând trimiteri și la proiectele educaționale derulate...
Scurt și la obiect, dl Cristian Vereș, supervizor local ECDL, a punctat regulile de obținere a certificatului, înainte, dar mai cu seamă după certificare.
A urmat momentul adevărului și a revelației, răsplata muncii și a investiției făcute, înmânarea certificatelor ECDL, certificate care îi scutesc pe cei aflați în prag de absolvire de susținerea probei de competențe digitale la bacalaureat.
Cele 89 de certificate au fost înmânate chiar de directorul general al ECDL România, dna Ana Dulu. Unii au obținut chiar două certificate.
La final, de pe scenă, de la înălțime..., absolvenții ultimei serii, profesori și elevi, și-au exprimat părerea în legătură cu investiția făcută. Unii au dorit să-și demonstreze sieși că pot să obțină o asemenea certificare, dar nu de dragul obținerii unei diplome, a unui permis sau certificat, ci fiind convinși de faptul că toate cunoștințele însușite îi vor folosi în viață și în carieră. Unii se bucură văzând că, în final, certificatul îi scutește de susținerea unei probe la bacalaureat. Cei mai mulți sunt conștienți că acest certificat le va valoriza CV-ul, deschizându-le „o portiță în plus!” (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Certificatele au fost înmânate chiar de directorul general al  ECDL România.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:12:50 Ora standard a Europei de Est